یزد؛

پیکر شهید محمد حسین مختاری وارد یزد شد+ تصاویر

همزمان با میلاد نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) پیکر مطهر شهید محمد حسین مختاری با استقبال گسترده مردم دارالعباده و مسئولین وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفتنی است، شهید حجت‌الاسلام محمدحسن مختاری از شهدای روستای حسن‌آباد است که در سن ۲۵ سالگی در عملیات رمضان پس از جراحت و اسارت، توسط نیروهای بعثی در مسیر انتقال اسرا به شهادت رسیده و پیکر پاکش به‌عنوان شهید گمنام به همراه چهار تن دیگر در تیرماه سال ۱۳۸۴ در یادمان قطعه اصحاب الشهدای اراک به خاک سپرده شد.
پیکر شهید محمد حسین مختاری وارد یزد شد+ تصاویر

سرانجام در پی آزمایش دی. ان.ای از نمونه استخوانی و تطبیق آن با نتیجه آزمایش‌های خانواده‌اش، پس از ۳۳ سال هویت این شهید احراز و در تاریخ ۱۰ شهریور سال جاری به اطلاع خانواده‌ی وی رسید و بنا بر درخواست خانواده‌ی این شهید، پیکرش به یزد منتقل خواهد شد.
مراسمات طلبه شهید محمدحسین مختاری:
-حضور پیکرشهید در مراسم 9دی ساعت7:30صبح در محل مسجد روضه محمدیه
-استقبال از پیکر شهید درشهرستان اشکذر ساعت10:30چهارشنبه 9 دی
-مراسم وداع چهارشنبه 9دی ساعت 19 در حسینیه شهدای اشکذر
-تشییع وتدفین پنجشنبه 10 دی ساعت 14:30 از حسینیه محمد روستای حسن آباد رستاق اشک

پیکر شهید محمد حسین مختاری وارد یزد شد+ تصاویر
طلبه شهید محمد حسین مختاری اول اردیبهشت ماه سال 1336 در خانواده مذهبی چشم گشود و در جریان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فعالانه حضور داشت و پس از آن در جریان جنگ تحمیلی در قالب سبزپوشان سپاه اسلام به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و در جریان عملیات رمضان در 23 تیرماه سال 1361 به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش را 23 سال در منطقه عملیاتی جنوب به امانت گذاشت.

پیکر شهید محمد حسین مختاری وارد یزد شد+ تصاویر
در سال 1384 و در جریان تفحص شهدا پیکر شهید مختاری به عنوان شهید گمنام به وطن منتقل شد و مردم ولایتمدار اراک افتخار میزبانی از این سرباز سپاه اسلام در گلزار شهدای این شهرستان را کسب کردند.

سرانجام پس از انجام آزمایش Dna از خانواده این شهید گرانقدر هویت وی شناسایی و به خانواده اعلام شد تا انتظاری سخت پایان یابد.

انتهای پیام/س

 
برچسب ها: پیکر شهید ، مختاری ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.