اردبیل؛

اعطای یارانه به صادرکنندگان سیب زمینی در اردبیل

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل از اعطای ۱۵۰ میلیارد ریال یارانه به سیب‌زمینی‌کاران اردبیلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اصغر پرتویی گفت: به ازای هر کیلو سیب‌زمینی صادرشده معادل هزار و ۵۰۰ ریال یارانه به سیب‌زمینی‌کاران پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: این یارانه به صادراتی که از تاریخ ۱۹ اسفندماه سال گذشته انجام‌شده اختصاص خواهد یافت.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل این اقدام را در راستای حمایت از صادرات سیب‌زمینی دانست و افزود: خوشبختانه در سال جاری با توافقاتی که تجار اردبیلی با تجار آذری دارند، صادرات به شکل مطلوب انجام می‌شود.

پرتوی میزان صادرات سیب‌زمینی در سال جاری را ۹۸ هزار تن عنوان کرد و افزود: در طی روزهای آتی این رقم به ۱۰۰ هزار تن نیز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ما نزدیک به ۵۵۰ هزار تن تولید مازاد سیب‌زمینی داریم، گفت: بر اساس قراردادی که با تجار آذری داریم صادرات ۱۰۰ هزار تن برنامه‌ریزی‌شده است.

به گفته وی کیفیت مطلوب سیب‌زمینی اردبیل در بازارهای جهانی با اقبال مواجه است و موجب شده اردبیل جایگاه مطلوبی در بازار دو کشور آذربایجان و عراق به لحاظ محصولات کشاورزی خود ازجمله سیب‌زمینی کسب کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.