تذکر نماینده اردبیل درباره بررسی مجدد لایحه مناطق آزاد/ ابوترابی‌‌‎فرد: لایحه به کمیسیون اقتصادی مرجوع شد

نماینده مردم اردبیل درباره بررسی مجدد لایحه مناطق آزاد تجاری در مجلس، به هیئت رئیسه تذکر داد.

تذکر نماینده اردبیل درباره بررسی مجدد لایحه مناطق آزاد تجاری/ ابوترابی‌فرد: این لایحه به کمیسیون اقتصادی مرجوع شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل طی تذکری در مجلس خطاب به رئیس جلسه گفت: در هفته گذشته لایحه مناطق ازاد اردبیل و مهران در دستور مجلس قرار گرفت و علی‌رغم صراحت ماده 171 قانون برنامه پنجم توسعه این لایحه به دو سوم آراء نیاز نداشت و باید با نصف بعلاوه یک از مجلس عبور می‌کرد، ولی تشخیص ریاست وقت دو سوم آراء برای این لایحه بود که متاسفانه این لایحه در مجلس رای لازم را کسب نکرد.

وی افزود: دوستان و سایر نمایندگان از حوزه‌های مختلف مخالفت خود را در هفته‌های گذشته نسبت به این موضوع نشان دادند و همواره اعلام کردند حقوقشان در این مسئله تضعیف شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در حال حاضر مردم اردبیل و منطقه مهران منتظر تصمیم هیئت رئیسه مجلس مبنی بر موضوع مذکور هستند، چرا که هیئت رئیسه در هفته‌های گذشته قول بررسی این موضوع را به نمایندگان داده بود و در حال حاضر ما منتظریم که هیئت رئیسه نتایج بررسی‌های خود را به ما اعلام کند.

در ادامه، محمدحسن ابوترابی‌فرد در واکنش به اظهارات حقیقت‌پور گفت: همانطور که اشاره شده بود این مسأله در هیئت رئیسه مجلس مطرح شد. اولا باید گفت که تصمیمی که برادر عزیزمان مهندس باهنر درباره این موضوع اتخاذ کرده بودند، در چارچوب آئین‌نامه و برداشتی بود که از آئین نامه و برنامه پنجم توسعه داشتند؛ لذا آن تصمیم همواره مورد تائید هیئت رئیسه است.

وی افزود: ثانیا با توجه به اینکه دولت محترم در رابطه با شکل‌گیری مناطق آزاد در برخی از مناطق کشور در چارچوب قانون لوایحی را به مجلس ارائه کردند و اخیرا هم لایحه‌ای را برای منطقه ازاد سیستان و بلوچستان دادند، باید گفت تصمیم هیئت رئیسه مجلس این است که این لایحه طبق روال به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شود که این لایحه امروز به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

ابوترابی فرد افزود: همچنین کمیسیون مربوطه می‌تواند در راستای لایحه مذکور دیدگاه‌ها و نظرات دولت را در موضوع لایحه مورد بررسی قرار دهد و در ادامه به هر تصمیمی رسید، در مجلس مطرح کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  حین بررسی لایحه اخیر موضوع لوایح گذشته مناطق آزاد هم در این کمیسیون بررسی و این کمیسیون گزارش این موضوع را هم به صحن مجلس ارائه خواهد کرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه بیان داشت: البته برخی موارد هم بود که در لوایح دولت بررسی نشده بود و تنها در کمیسیون پیشنهادات آن مورد بررسی قرار گرفته بود که در این مورد هم همکاران می‌توانند طرحی را با بیش از 50 امضاء آماده کنند و اگر مجلس این طرح را تائید کرد، این طرح هم به کمیسیون اقتصادی ارجاع و پس از آن در صحن مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب ها: نماینده ، مردم ، اردبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار