نیویورک تایمز: ترس قانونگذاران آمریکایی از صدور مجوز جنگ با داعش

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت قانونگذاران آمریکایی از مذاکره جدی برای صدور مجوز جنگ با گروه تروریستی داعش امتناع می‌کنند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک‌تایمز در گزارشی از تصویب لایحه ای در کنگره آمریکا خبر داد. در این لایحه چندین بار به طور واضح به گروه تروریستی داعش اشاره شده است. تصویب بودجه 58.7 میلیارد دلاری به پنتاگون اجازه می‌دهد جنگ علیه داعش در سوریه و عراق را با استفاده از بمب‌ها و نیروهای زمینی ادامه دهد. این اقدام ممکن است به صدور مجوز جنگ با این گروه تروریستی منجر شود.

به نظر می رسد کاخ سفید و مقامات سنا پس از دوبار کوشش نافرجام برای تهیه پیش‌نویس طرحی به منظور مشخص شدن جزئیات جنگ با داعش، دست از تلاش کشیده‌اند.

به نوشته نیویورک تایمز، توقف تلاش‌ها ممکن است به سود قانونگذاران آمریکایی باشد؛ زیرا تلاش برای تصویب چنین طرحی هیچ نفع سیاسی برایشان ندارد و حتی ممکن است رأی آنها به ضرر خودشان تمام شود؛ اما قانونگذاران با سهل انگاری در خصوص حق انحصاری کنگره برای اعلان جنگ، جاهلانه به شاخه اجرایی اجازه می‌دهند از اختیارات و قدرت خود تجاوز کند. رؤسای جمهور و قانونگذاران آمریکا در چند دهه گذشته برسر مسائل مربوط به جنگ اختلاف نظر داشته‌اند. 

نیویورک تایمز در ادامه این گزارش نوشت: با اینکه اغلب سیاستمداران کشورهای غربی در خصوص نیاز به اقدامات نظامی گسترده برای شکست گروه تروریستی داعش به توافق رسیده‌اند و قانونگذاران آلمانی و انگلیسی دراین جهت با دولت‌ همکاری داشته‌اند؛ قانون گذاران آمریکایی از انجام مذاکرات اساسی در این خصوص امتناع می‌کنند. کنگره با کوتاهی در تصویب مجوز جنگ، موجب زیر سوال رفتن هدف ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در سوریه می‌شود.

برخی سناتورها و قانونگذاران از همکاران خود خواسته‌اند قطعنامه جدیدی برای جنگ تصویب کنند؛ اما این سیاستمداران از ترس خطرات سیاسی احتمالی تصویب چنین قطعنامه‌ای، مذاکرات جدی در این خصوص را به تعویق می‌اندازند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۷ دی ۱۳۹۴
تکفریها توسط اسراییل درست شده اند و لابیهای اسراییلی در آمریکا نمایندگان را تهدید می کنند و آنها اختیاری ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۶ دی ۱۳۹۴
ن فک کردین آمریکا میاد دست نشانده خودشو نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۶ دی ۱۳۹۴
ن فک کردین آمریکا میاد دست نشانده خودشو نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۶ دی ۱۳۹۴
ترسوها بزدل
آخرین اخبار