تقویم امروز فوتبال

دست رد هاسه گاوا به سینه کی روش/ تبانی بازیکنان منچستر و لیورپول

در تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال که در چنین روزی رخ داده است میپردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،تقویم امروز فوتبالی به مهمترین اتفاقات فوتبال در تاریخ ۶ دی (۲۷ دسامبر) اختصاص دارد.
۶ دی ۱۳۸۸، علی دایی که بعد از اخراجش از تیم ملی ، مربیگری در هیچ باشگاهی را نپذیرفته بود ، هدایت تیم پرسپولیس را قبول کرد.
علی دایی پس از اخراج زلاتکو کرانچار توسط حبیب کاشانی ، این سمت را برعهده گرفت.
۶ دی ۱۳۹۱، مانویل خوزه سرمربی سابق پرسپولیس که به شکلی عجیب از این تیم کنار گذاشته شد ، از پرسپولیس برای دریافت طلبش به فیفا شکایت کرد. شکایتی که سرخپوشان تا مدتها درگیر آن بودند.
۶ دی ۹۲، آریا جسور هاسه گاوا بازیکن دورگه ای که توسط کی روش به تیم ملی دعوت شده بود ، این دعوت را نپذیرفت. پدر او در گفتگو با برنامه ۹۰، اعلام کرد که اگر پسرش به ایران بیاید ، تابعیت ژاپنی از او گرفته میشود و به همین دلیل او برای ادامه فعالیت در ژاپن به مشکل می خورد.
۲۷دسامبر ۲۰۱۳، وین رونی با گلزنی برابر هال سیتی گل ۱۵۰ خودش را در لیگ برتر به ثمر رساند و بعد از تیری آنری از این لحاظ دوم شد. این یازدهمین گل فصل رونی بود که با شوتی دیدنی توپ را به گوشه دروازه هال سیتی فرستاد.
۲۷ دسامبر ۱۹۱۵، هفت بازیکن از منچستر یونایتد و لیورپول به دلیل تبانی از فوتبال محروم شدند. محرومیت آنها به بازی آخر فصل گذشته برمیگشت که در آن مسابقه در هفته آخر لیگ منچستر و لیورپول باید با یکدیگر بازی میکردند. منچستر در رتبه ۱۸ جدول قرار داشت و برای فرار از سقوط به دشته پایینتر باید لیورپول را شکست میداد اما لیورپول در رتبه ۱۳ بود و برایش برد و باخت اهمیتی نداشت. در پایان منچستر به لطف پنالتی که لیورپولی ها در بازی خراب کردند با نتیجه دو بر صفر آنها را شکست دادند و فقط با یک امتیاز اختلاف نسبت با تیم پایینتر ، در لیگ باقی ماندند. اما بعدا مشخص شد که هفت بازیکن از دو تیم با یکدیگر تبانی کرده بودند و محروم شدند. البته محرومیت این هفت نفر در سال ۱۹۱۹ به دلیل خدماتشان در جنگ جهانی ، بخشیده شد.
۶ دی ۱۳۵۲، مهدی پاشازاده بازیکن سابق استقلال و تیم ملی متولد شد. پاشازاده از سال ۷۱ تا ۷۷ در استقلاا بازی کرد و سپس به فوتبال آلمان رفت و یک سال برای لورکوزن به میدان رفت. او سپس یک سال نیز در تیم کلن سپری کرد و دوباره به استقلال بازگشت. او سال ۸۲ دوباره آبی پوشان را ترک کرد و به فوتبال اتریش رفت و تا پایان دوران فوتبالش یعنی سال ۸۶ در تیمهای اتریشی بازی کرد.
دوران حضور پاشازاده در تیم ملی طولانی نبود و ۱۴ بازی ملی در کارنامه دارد.
عادل رامی مدافع سابق میلان و فعلی سویا نیز در ۲۷ دسامبر به دنیا آمده است و امروز ۳۰ ساله میشود. رامی فوتبال خود را در تیم فریژوس فرانسه آغاز کرد و سپس به لیل آمد و در آنجا شهرت یافت. او سپس به والنسیا اسپانیا نقل مکان کرد و بعد به میلان آمد. او در میلان موفق نبود و ابتدای این فصل از این تیم جدا شد و به سویا پیوست. رامی ۲۶ بازی در تیم ملی فرانسه انجام داده است.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار