گفتگو با ایفاگر نقش نخست وزیری که کابینه‌اش سیاه بود

بازیگر نقش سید ضیاء‌الدین طباطبایی در سریال «معمای شاه» از نحوه حضورش و ویژگی نقش خود در این سریال گفت.

بیژن افشار بازیگر مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» در خصوص ویژگی‌های نقش خود در این کار در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در «معمای شاه» نقش «سید ضیاء‌الدین طباطبایی» را ایفا می‌کنم. ضیاءالدین شخصیتی بود که یک سیاستمدار واقعی تلقی می‌شد و در زمان رضاشاه و بعد از آن در زمان محمدرضا شاه فعالیت‌های زیادی داشته است. او کسی بوده که در خرید و فروش زمین‌های فلسطینیان به اسرائیلی‌ها نقش داشته است.

وی ادامه داد: صحنه‌هایی از این شخصیت در مجلس به تصویر کشیده شده است. در واقع به طور کلی به این کاراکتر پرداخته شده است. به شکلی که مباحث کلی مربوط به این نقش نمایش داده می‌شود.

بازیگر مجموعه «مختارنامه» بیان کرد: لوکیشن‌هایی که در آن‌ها حضور داشته‌ام، شهرک غزالی، کاخ سعدآباد و کاخ نیاوران بوده‌اند. مدت زمانی که در این کار مشغول بودم، در حدود 2 سال و نه ماه است که کار من اکنون به اتمام رسیده است.

افشار در مورد همکاری با محمدرضا ورزی اظهار داشت: از زمانی که قرارداد را امضا کردم، در خدمت کار بوده‌ام. بحث بر سر شخصیت‌شناسی نیست. هنگامی که وارد کاری شوم، به آن پایبندم. در تعاملی که بین بازیگر و کارگردان شکل می‌گیرد، بازیگر مؤظف است تا خواسته‌های کارگردان را جامه عمل بپوشاند. بنابراین هر بازیگری باید خواسته‌های بیننده را نیز در نظر بگیرد و در حدی که آن‌ها از او انتظار دارند، ظاهر شود.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «یلدا» عنوان کرد: گریمی که من در «معمای شاه» داشتم، خیلی سنگین نبود. کار شهرام خلج بسیار خوب بود. به طوری که می‌توان گریم این مجموعه را به عنوان یکی از شاخصه‌های برتر آن در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: شرایط مطالعاتی در یک کار تاریخی به گونه‌ای است که با تصویر می‌توان تاریخ را زنده کرد. در این مورد نحوه پرداختن، نحوه مطالعاتی که صورت می‌گیرد و چگونگی تصویری که کار می‌شود، مهم هستند. چرا که نباید هیچ یک از طرفین آسیب ببینند.

افشار در خصوص تحقیقات و مطالعاتی که برای این کار داشته است، گفت: تا حدودی سیدضیا را می‌شناختم. به همین دلیل سعی کردم در شرایطی که در کار به وجود می‌آید، ویژگی‌های این کاراکتر را نشان دهم. البته لباس، موقعیت و .... به این تأثیر‌گذاری کمک می‌کنند.

وی در پایان بیان کرد: تا به حال تمام کارهایی که در آن‌ها حضور داشته‌ام را دوست دارم. زمانی که در کاری فعالیت می‌کنم، با آن نقش زندگی می‌کنم. به همین دلیل به جذابیت و اولویت هیچ یک فکر نمی‌کنم؛ بلکه به همه آن‌ها علاقه‌مندم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار