کرمانشاه؛

ریشه کن شدن بی سوادی در کرمانشاه

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: در سال 92 تنها 10 هزار نفر در استان تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند، اما در سال جاری تا کنون 14 هزار و 500 نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ محمدرضا بسامی گفت : اگر ورودی بی‌سوادان را ببندیم و هر سال 18 تا 20 هزار نفر را آموزش دهیم، تا حدود چهار سال دیگر می‌توانیم بی‌سوادی را در کرمانشاه ریشه‌کن کنیم .

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت بی‌سواد استان در شهرستان کرمانشاه هستند، ادامه داد: از این میزان نیز 60 درصد در خود شهر کرمانشاه هستند.

به گفته این مسئول اکنون کمترین میزان بی‌سوادی مربوط به پاوه و اورامانات و بیشترین میزان مربوط به ثلاث باباجانی، هرسین و گیلانغرب است.

بسامی یادآوری کرد: البته در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی خصوصا در ثلاث باباجانی انجام شده و تنها در سال جاری 1390 نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه مرحله بعدی را مرحله تحکیم و بازخوانی دانست که 130 تا 200 ساعت آموزش است.

بسامی بیان کرد: مرحله آخر نیز که مرحله ورود به آموزش متوسطه است 600 ساعت زمان نیاز دارد.

به گفته این مسئول در پایان دوره اول به فرد آموزش دهنده 690 هزار تومان پاداش، در مرحله دوم 120 هزار تومان و در مرحله سوم 800 هزار تومان به ازاء هر نفر آموزش ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید برای اولین بار به افرادی که باسواد میشوند هم پاداش تعلق می‌گیرد، رقم این پاداش را 134 هزار تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرمانشاه ، سال ، آینده ، ریشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.