مدارک سازمان بدر عراق درباره ارتباط ترکیه با داعش

سخنگوی نظامی نیروهای داوطلب مردمی در عراق با اشاره به شواهد "واضحی" که از زندانیان و میادین نبرد جمع‌آوری شده، گفته است که تروریست‌ها به سادگی از مرز ترکیه تردد می‌کنند و آنکارا هم از شبه‌نظامیان حمایت لجستیکی به عمل می‌آورد.


به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ به نقل از خبرگزاری راشا تودی، کریم النوری، سخنگوی جبهه مردمی سازمان بدر می‌گوید که نیروهایشان توانسته‌اند تا اطلاعات کافی از اجساد تروریست‌های داعش بدست آورند که نشان می‌دهد ترکیه با داعش ارتباط دارد.

تروریست‌های داعش با دقت هرگونه مدارک شبه‌نظامیان را به همراه سوزاندن جسد نیروهایشان از بین می‌برند که این شامل وسایل الکترونیکی هم می‌شود اما نیروهای سازمان بدر توانستند برخی از این داده‌ها را احیا کنند.

کریم النوری به راشا تودی گفت: اخیرا ما چند تلفن را پیدا کردیم و در آنها پیام‌هایی از دستورات‌، هماهنگی‌ها و اطلاعاتی درباره جابجایی افراد در آنها بود. مساله داعش به صورت ناگهانی بروز نکرده بلکه کسی به آنها اجازه می‌دهد که آزادانه در مرزها تردد کنند. من می‌خواهم همه بدانند که ترکیه تا چه حد از داعش حمایت می‌کند.

در میان اطلاعاتی که النوری مدعی دستیابی به آنهاست و الان در اختیار سازمان اطلاعات عراق داده است، تصویری از پسر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه است که دارد با نمایندگان داعش تجارت می‌کند.

النوری گفت: ما تصاویر و اظهاراتی از پسر اردوغان داریم که نشان می‌دهد او با سران داعش دیدار داشته است. هیچ چیز ساختگی‌ای وجود ندارد و فوتوشاپی هم در کار نیست. این تصاویر واقعی هستند و خود فرماندهان داعش آن را منتشر کردند.

وی ابراز امیدواری کرد که نیروهای ویژه بتوانند سرانجام به فایل صوتی دست یابند که به صورت مستقیم نشان می‌دهد که رهبری ترکیه در معاملات مشکوک با داعش دست دارد. این اطلاعات جمع‌آوری شده همچنین مورد تحلیل سازمان اطلاعات عراق قرار گرفته و نشان می‌دهد که "سرویس‌های مخفی ترکیه تا چه اندازه در امور داعش مشارکت دارند."

سخنگوی سازمان بدر می‌گوید که شبه‌نظامیانی از چچن، ازبکستان و عربستان و نیز سایر کشورها برای جنگ می‌آیند و داده‌هایی که در اختیار سازمان اطلاعات عراق هست، نشان می‌دهد که ارتباطات به زبان‌های مختلفی میان داعش و طرف‌ ترکیه‌ای انجام می‌شود که عمدتا انگلیسی، کردی و ترکمانی است و به ندرت فردی عربی صحبت می‌کند.
منبع:ایسنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.