ساری؛

خسارت 2 هزار میلیارد ریالی بلایای طبیعی امسال به بخش کشاورزی مازندران

امسال 2 هزار میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی مازندران توسط سیل، تگرگ، باران و خشکسالی وارد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛  معاون برنامه ‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی مازندران از خسارت 2 هزار میلیارد ریالی بلایای طبیعی امسال به بخش کشاورزی استان خبر داد.

سید محمد جعفری با بیان اینکه 20 میلیارد ریال اعتبار برای کمک به صنعت طیور به بخش کشاورزی مازندران تخصیص داده شد، گفت : اداره مدیریت بحران باید بیمه محصولات کشاورزی را به طور جدی پیگیری کند و هیچ بحرانی به اندازه عملیاتی نکردن بیمه محصولات کشاورزی این بخش را دچار مشکل نمی‌کند.

وی افزود: باید گستره پوشش بیمه محصولات کشاورزی افزایش پیدا کند تا خسارت‌های جانبی که بر بخش کشاورزی وارد می‌شود کاهش یابد.

به گفته جعفری، تاکنون هیچ مصوبه‌ای برای 76 میلیارد تومان خسارت بحران تگرگ و طوفان مهرماه امسال در استان از سوی دولت مصوب نشده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه مدیریت بحران سازمان جهادکشاورزی مسئول انجام پروژه‌‌های حوادثی نیست و یا اینکه بخواهیم به محض بروز بحران و خسارت وارد صحنه شویم، گفت: مسئولیت مدیریت بحران با وزارت کشور است و متولی آن در استان‌ها استاندار و در شهرستان‌ها بر عهده فرماندار است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: ساری ، بلایا ، طبیعی ، امسال ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.