بحرین در حال آماده‌ سازی امنیت سایبر

بحرین از کشورهایی است که تلاش می‌کند امنیت سایبر را در همه‌ی بخش‌ها مخصوصاً مالی و نفت و گاز به‌صورت فعال، پیاده کند.

بحرین در حال آماده‌سازی امنیت سایبربه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نائل نصر، مدیر مشاوره‌ی مدیریتی شرکت حسابرسی KMPG در شعبه‌ی بحرین، گفت: امنیت سایبر، یک اولویت برای تمامی بخش‌های ما است. ما مشاهده می‌کنیم که مشاغل و سازمان‌ها در بحرین، گام‌هایی را برای آماده‌سازی سایبری خود در برابر تهدیدات برداشته‌اند.

وی سرویس‌های مالی و بخش‌های نفت و گاز را پیشگامان امنیت سایبری در بحرین دانست و افزود همه‌ی سازمان‌ها در اجرای امنیت سایبر باید فعال باشند.

نائل نصر خاطرنشان ساخت: بسیاری از شرکت‌ها فهمیده‌اند که امنیت سایبری، تنها به مدیریت یا در نظر گرفتن یک ردیف بودجه‌ی مستقل، بستگی ندارد، بلکه تا حد زیادی به تجربه‌ی کاربران و مشتریان وابسته است.

وی تصور نادرست مدیران از امنیت سایبر را یکی از عوامل حملات سایبری به بسیاری از شرکت‌ها عنوان کرد که می‌تواند تبعات منفی برای آن‌ها داشته باشد.

شایان‌ذکر است شرکت KMPG اعلام کرده تنها 49 درصد از مدیران اجرایی شرکت‌های دنیا، برای مقابله با حوادث سایبری آینده، آماده هستند. بسیاری از مدیران امنیت سایبری شرکت‌ها نیز برنامه‌ای برای تأمین این مسئله ندارند و فقط 37 درصد از آن‌ها، از فناوری‌های روز برای رسیدن به امنیت سایبر، استفاده می‌کنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع: سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار