یک جنبش ضد صهیونیستی، توقف فروش گاز فلسطین اشغالی به ترکیه را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جنبش بین‌المللی ضد صهیونیستی «انزوا، سرمایه‌زدایی و تحریم علیه اسرائیل» (بی.دی.اس) توقف مذاکرات اسراییل و ترکیه را از جمله در خصوص فروش گاز خواستار شد.

عایشه دوزکان از نمایندگان این جنبش در ترکیه روز جمعه در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت:«قصد آنکارا برای امضاء توافق در مورد خرید گاز فلسطین از اسراییل غیر قابل قبول است.»

دوزکان تصریح کرد :«ترکیه قصد دارد توافقی امضاء کند که بر اساس آن، برای تحویل گاز متعلق به فلسطینیان به اسراییل پول پرداخت خواهد کرد. به نظر ما این اقدام پذیرفتنی نیست. تحقق چنین توافقی به معنای حمایت از اشغال سرزمین های فلسطینی توسط اسراییل است.

چنین توافقی به مردم فلسطین در طولانی مدت آسیب خواهد زد، زیرا اسراییل را قوی تر و بهره برداری غیرقانونی از منابع طبیعی فلسطین را تسهیل و اسراییل را از نظر اقتصادی و نظامی تقویت می کند.»

نماینده جنبش بی دی اس بار دیگر تاکید کرد :«گازی که اسراییل در سرزمین های فلسطینی تولید می شود و در نتیجه به مردم فلسطین تعلق دارد.»

اخیرا تماس های اقتصادی و تجاری میان ترکیه و اسراییل پنج تا شش برابر شده است. دو طرف همچنین مذاکرات نظامی خود در چارچوب سازمان پیمان اتلانتیک شمالی ، ناتو، ادامه می دهند.

به عقیده دوزکان بهبود روابط ترکیه و اسراییل به ویژه به دلیل آرمان آنکارا در پیدا کردن تامین کننده گاز پس آسیب دیدن روابط با مسکو است. روابط ترکیه و روسیه در پی سرنگونی هواپیمای سوخو 24 روسی توسط ارتش ترکیه تیره و تار شد.

جنبش بی دی اس مخالف مذاکرات در مورد عادی سازی روابط اسراییل و ترکیه است و لغو توافقات قبلی را نیز خواستار است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار