اکسپرسیونیسم درونیات هنرمند را روی بوم متجلی می‌سازد

اکسپرسیونیسم یکی از سبک‌های هنری است که برای فراگیری آن باید اصول نقاشی را به درستی فرا گرفت.

مژگان بخشی، هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: اکسپرسیونیسم یکی از سبک‌های هنری است که با ایجاد تغییراتی در سبک رئال درونیات هنرمند در اثر متجلی می‌سازد. در این سبک عواطفی مثل ترس، اضطراب، عشق و نفرت را می‌توان روی تابلو آورد و گاهی با اغراق در رنگ و شکل‌ها به این سبک رسید.
 
وی افزود: برای موفقیت در این سبک هنرمند ابتدا باید طراحی را خوب بداند و فرم‌ها را بشناسد چرا که هیچ‌کس نمی‌تواند از همان آغاز راه سبک شخصی را انتخاب نماید و با آن کار کند. لازمه انتخاب سبک و موفقیت در آن تسلط بر اصول و مفاهیم اولیه نقاشی است.
 
وی خاطرنشان کرد: در این سبک تا حد زیادی همه مفاهیم را می‌توان اجرا کرد و تکنیک‌هایی مثل آبرنگ و اکرمیک را می‌توان به خوبی با این سبک تلفیق کرد. اکرلیک به واسطه رهایی آن انتخاب مناسبی برای این سبک است.
 
وی یادآور شد: رهایی در رنگ بسیار مهم است و باید نقاش تابع آن باشد و فقط در جایی که نیاز است آن را کنترل نماید. هم‌چنین آن‌چه نباید از آن غافل شد. بحث تجربی کار هنری است چرا که هر چقدر یک نفر کتاب بخواند و مطالعه کند و خود را در بحث تئوری قوی نماید تا زمانی که قلمو بدست نگیرد و اثر هنری خلق نکند موفق نخواهد بود.
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.