اردوغان: به حمایت های خود از افغانستان ادامه می دهیم

رئیس جمهور ترکیه در دیدار با همتای افغان خود بر توسعه روابط این کشور با افغانستان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، رجب طیب اردوغان در کنفرانس خبری خود در آنکارا به همراه اشرف غنی همتای افغانستانی خود گفت: ما توافقات مختلفی با افغانستان امضا کرده ایم.

این کشور جایگاه ویژه ای برای ما دارد. ترکیه نخستین هیئت سیاسی خارجی را در افغانستان دارد. این روابط قوی و مستحکم است و در سیزده سال گذشته به شدت تلاش کردیم روابط دوجانبه میان دو کشور تقویت شود.

در سفر به کابل قراردادهای زیادی برای تقویت روابط دوجانبه امضا کردیم و امروز میزبان رئیس جمهور افغانستان هستیم و اهمیت زیادی به این سفر می دهیم. در دور آینده میان مقامات ترکیه نشست های متعددی برگزار خواهد شد.

ترکیه به کمک های خود به دولت افغانستان در همه سطوح تجاری، اقتصادی و فرهنگی باور دارد. ما به شدت تلاش می کنیم زیرساخت های افغانستان از طریق شرکت های ترکیه ای تقویت شده و این کشور قوی تر شود.

ترکیه نقش مهمی در ایجاد زیرساخت ها و تقویت روابط دو کشور دارد. در سال 2014 انتخابات موفقیت آمیز ریاست جمهوری در افغانستان برگزار شد و امیدواریم این انتخابات ابزار خیر و برکت برای این کشور باشد.

با وجود مشکلاتی که برای دولت افغانستان وجود دارد ولی این دولت با موفقیت به تلاش های خود ادامه می دهد و ما امیدواریم توسعه افغانستان ادامه پیدا کند و به صورت کامل از دولت افغانستان حمایت می کنیم. ما موفقیت های افغانستان را موفقیت خود می دانیم.

وی افزود: از زمانی که نخست وزیر ترکیه بودم نهایت تلاش خود را برای توسعه افغانستان و پاکستان به کار برده ام و همچنین تلاش هایی با تشکیل رابطه قوی بر اساس مثلث ترکیه،افغانستان و ترکیه داشتم و به موفقیت ها در این سه کشورها امیدوارم.

با وجود آنکه این سه کشور با عملیات مختلف تروریستی روبرو هستند ولی به موفقیت این سه کشور امیدوارم و به پیشرفت های خود ادامه بدهیم.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۴ دی ۱۳۹۴
و این یعنی اردوغان داعشی درصدد است که داعش را در افغانستان جهت فشار بر ایران و روسیه گسترش دهد. مرگ بر اردوغان داعشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۴ دی ۱۳۹۴
باسلام اقاي اردوغان چقدر خوب بود اول از خود براي درست كاري و صداقت نداشته ات ملامت ميكردي و بعد براي ساختن سوريه و عراق يمن از اين بيشتر خرابي و ايجاد تفرقه درست نمي كردى تا مردم بي دفاع بتوانند نفسً تازه اي بكشند
آخرین اخبار