فغانی : سطح داوران سمینار دوحه نزدیک است

داور بین المللی فوتبال کشورمان گفت :داوران دعوت شده به سمینار دوحه سطح نزدیکی دارند و برای حضور در جام جهانی رقابت زیادی وجود دارد.

علیرضا فغانی در گفت و گو با  خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دعوت دبیر کل فیفا از داورانی که پتانسیل قضاوت در جام جهانی روسیه را دارند بیان کرد :برخلاف گذشته که داوران از تمام قاره ها به صورت متمرکز در این گونه سمینارهای فیفا شرکت می کردند،فیفا با منطقه ای کردن سمینارهای داوری این کلاس را تشکیل داده و در سمیناری که از 23 تا 27 فروردین 1395(11 تا 15 آوریل 2016) در دوحه قطر برگزار می شود داورانی از قاره های آسیا،اقیانوسیه و آفریقا شرکت می کنند.
وی افزود :این کلاس مرحله اول گزینش فیفا برای قضاوت در جام جهانی روسیه است وتنها مخصوص داوران است.در مراحل بعدی عملکرد داوران و تیم آن ها در مسابقات رسمی و دوره های آموزشی ارزیابی شده و در نهایت داوران جام جهانی انتخاب می شوند.
وی ادامه داد:به احتمال فراوان داوران قاره های اروپا و آمریکای جنوبی و شمالی به عنوان یک منطقه همزمان در این کلاس ها شرکت می کنند.
فغانی ادامه داد :فیفا سال آینده با در نظر گرفتن قضاوت داوران هر کشور تیم داوری را تشکیل داده و عملکرد این تیم را برای حضور در جام جهانی به دقت بررسی خواهد کرد.
داور بین المللی کشورمان درباره رقبای خود در این سمینار بیان کرد:این داوران از لحاظ فنی و فیزیکی در شرایط بسیار خوبی به سر می برند.سطح داوران آسیایی شرکت کننده در سمینار دوحه به هم نزدیک است و برای قضاوت در جام جهانی رقابت دشواری وجود دارد.


انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: فغانی ، داور ، دوحه ، قضاوت ، سمینار ، فیفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار