درخواست عجیب مسئولان برزیلی از زنان: باردار نشوید!

مقامات برزیل در اقدامی نادر از زنان خواسته اند به علت شیوع ویروسی ناشناخته از بارداری بپرهیزند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، مسئولان بهداشت برزیل در هشداری عجیب و البته غیر معمول، از زنان خواسته اند به علت شیوع ویروسی ناشناخته که سبب به وجود آمدن ضایعات مغزی در نوزادان می شود، از بارداری بپرهیزند.

شبکه سی ان ان اعلام کرد این ویروس که به نام "زیکا" شناخته می شود، نخستین بار هفتاد سال پیش در آفریقا در جنگل میمون ها مشاهده شد و از طریق پشه انتقال یافت. این ویروس در بیشتر موارد سبب ایجاد مشکلات خفیفی می شود؛ اما برخی اوقات سبب بروز مشکلات عصبی خطرناک و حتی مرگ می شود.

وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد 28 نوامبر ( 7 آذر) ویروس زیکا را در کودکی با جمجمه ای کوچک مشاهده کرده است. پزشکان این ویروس را هنگام تشریح جسد وی پس از مرگ این نوزاد مشاهده کردند. این حالت نادری است که کودکان با جمجمه های کوچک به دنیا می آیند.
پزشکان همچنین این ویروس را در مایع اطراف جنین در دو نفر از مادرانی که کودکانشان چنین مشکلی داشتند، مشاهده کردند.

وزارت بهداشت برزیل در بیانیه ای اعلام کرد: این شرایطی بی سابقه در جهان دانش به شمار می رود. برزیل هم اکنون درباره بیش از 2400 مورد مشکوک به این بیماری و مرگ 29 کودک در سال جاری میلادی تحقیق می کند. سال گذشته موارد تولد کودکان با سرهای کوچک، تنها 147 عدد بود.

سی ان ان به نقل از یک پزشک متخصص اعلام کرد: زنان شاید تمایلی به باردار شدن نداشته باشند؛ چرا که این نوزادان نیازمند مراقبت ویژه ای در طول زندگی شان هستند.


انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۲ ۰۵ دی ۱۳۹۴
خدا رحم کنه به همه
آخرین اخبار