صدور حکم بازداشت بین‌المللی سرمایه‌دار روس

دادگاه روسیه برای منتقد پوتین حکم بازداشت بین‌المللی صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، مسکو برای «میخائیل خودروکوفسکی،» منتقد ولادیمیر پوتین، حکم بازداشت بین‌المللی صادر کرد. در اوایل ماه جاری برای این سرمایه‌دار نفتی در دادگاهی در روسیه حکم بازداشت صادر شد. اتهام خودروکوفسکی مشارکت در قتل شهردار یکی از شهرک‌های منطقه سیبری در سال ۱۹۹۸ اعلام شده است. وی همچنین به تلاش برای قتل دو نفر دیگر متهم است. در این خصوص کمیته‌ای تحقیقاتی تشکیل شده که به طور مستقیم به پوتین گزارش می‌دهد.

«ولادیمیر مارکین،» سخنگوی این کمیته تحقیقاتی، چهارشنبه (دیروز) صدور حکم بازداشت بین‌المللی خودروکوفسکی را که اکنون در لندن بسر می‌برد، تأیید کرد. این درحالی است که سخنگوی سرمایه‌دار روسی صدور این حکم را ناشی از فشارهای سیاسی دانسته و آن را بر فعالیت‌های خودروکوفسکی بی‌تاثیر خواند. وی در ادامه تأکید کرد: میخائیل به هیچ وجه فعالیت‌های خود را در «نهضت روسیه باز» به دلیل واکنش عصبی کرملین تغییر نخواهد داد.

وکیل خودروکوفسکی نیز در واکنش به این حکم گفت: عمل به این حکم به تصمیم سایر کشورها بستگی دارد. وی افزود: موکّلم در حال بررسی درخواست پناهندگی سیاسی در انگلیس است.

میخائیل خودروکوفسکی پس از فروپاشی شوروی سابق سمت‌هایی را در دولت روسیه به دست آورد و همچنین وارد فعالیت‌های تجاری شد. وی توانست از این راه، ثروت هنگفتی کسب کند. او از جمله مدیران ارشد و سهامداران عمده شرکت نفتی "یوکوس" بود. خودروکوفسکی در سال 2003 (1382) به اتهام فرار از پرداخت مالیات، اختلاس و تقلب به زندان افتاد؛ اما پس از ده سال به حکم پوتین از زندان آزاد شد و به خارج از کشور رفت.


انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار