تولید محصولات ارگانیک نیاز به عزم ملی دارد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بالا بودن هزینه‌های تولید میوه ارگانیک، همچنان این بحث در کشور ما راکد است.

هدایت‌الله میر مرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تولید محصولات ارگانیک اظهار داشت: متأسفانه تولید میوه‌های ارگانیک در کشور ما آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته و این در حالی است که سلامت مردم به میوه‌های عاری از سموم و آفت‌های گوناگون بستگی دارد.

وی افزود در واقع تولید میوه‌های ارگانیک در دنیا صورت می‌گیرد اما با توجه به بالا بودن هزینه‌های تولید میوه ارگانیک، همچنان این بحث در کشور ما راکد بوده و نباید فراموش شود که این امر یک عزم ملی برای تولید می‌طلبد.

میر مرادزهی در ادامه گفت: متأسفانه بیشتر افراد سعی دارند میوه‌های با قیمت پایین‌تر را خریداری کنند و از طرفی به سبب گران بودن میوه‌های ارگانیک توجه چندانی به تولید آن نشده اما گفتنی است که ماندگاری و کیفیت میوه‌های ارگانیک در کشور ما بالا است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع بایستی با فرهنگ‌سازی و حمایت دولت، مدیریت و برنامه‌ریزی این امر در کشور محقق شود اما تاکنون کوچک‌ترین امتیازی به تولید محصولات ارگانیک داده نشده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۰۵ دی ۱۳۹۴
بنده به عنوان کشاورز کمال تشکر از اقای میر مرادزهی بابت صحبت های متین و کارشناسانه ایشان در خصوص میوه ارگانیک و اهمیت تولید ان در کشور دارم.ماتعدادی از کشاورزان جنوب کشور در کنار کشت معمول خودبا تخصیص قسمتی از مزرعه یمان شروع به تولید میوه سالم نیزکرده ایم هدف از این کار براورد قیمت تولید در دو روش بوده است و امادگی ان را داریم که تجربیات خود را در اختیار بقیه کشاورزان نیز بگذاریم زیرا با تولید میوه سالم علاوه بر تامین سلامت جامعه در بخش صادرات نیز محکم تر می توانیم قدم برداریم در اخر هم تشکر مجدد از اقای میرمرادزهی و باشگاه خبر نگاران بابت گذاشتن این خبر بر روی سایت خود
آخرین اخبار