تحریم‌های آمریکا چه تأثیراتی بر بخش انرژی روسیه داشته است؟

وب‌سایت واشینگتن‌پست با انتشار گزارشی از تأثیر تحریم‌های آمریکا بر بخش انرژی روسیه خبر داد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت واشینگتن‌پست در گزارشی ادعا کرد یک سال و نیم پس از اینکه آمریکا و متحدانش تحریم‌های اقتصادی را بر بخش انرژی روسیه اعمال کردند، پروژه‌های اصلی این کشور برای انتقال نفت و گاز طبیعی به چین، ترکیه و آلمان متوقف شده است.

نگارنده می‌نویسد علی‌رغم تلاش دولت "باراک اوباما،" رئیس‌جمهور آمریکا برای همکاری با روسیه در بحران سوریه، آمریکا برنامه‌ای برای لغو یا کاهش تحریم‌های روسیه ندارد. وزارت خزانه داری آمریکا روز سه‌شنبه تجارت با چندین شخص و شرکت روسی را ممنوع کرد. این ممنوعیت یک روز پس از اینکه اتحادیه اروپا تحریم‌های روسیه را به مدت 6 ماه تمدید کرد، اعلام شد.

تحریم‌ها به طرحی که با هدف انتقال 3 خط لوله گاز به چین متمرکز بود، بیش از دیگر بخش‌ها آسیب زده است. البته این طرح‌ها لغو نشده‌اند و احتمالاً به مدت چند سال به تعویق افتاده‌اند. بانک‌های چینی از پرداخت هزینه‌های این طرح‌ها امتناع کرده‌اند و شرکت‌های روسی که مسئول پیشبرد پروژه‌ها هستند، در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارند.

"ولادیمیر پوتین،" رئیس‌جمهور روسیه در دسامبر 2014 طرح خط لوله انتقال گاز به ترکیه را پیشنهاد داد. روسیه با افتتاح این خط لوله، قادر خواهد بود انتقال گاز به اوکراین را متوقف کند، بدون آنکه انتقال گاز به دیگر کشورهای اروپایی آسیب ببیند؛ اما در پی سرنگونی جنگنده‌ روسی بوسیله نیروهای ترکیه این برنامه نیز متوقف شد. روسیه در جواب این اقدام ترکیه، تحریم‌هایی را بر این کشور اعمال کرد.

طرح روسیه برای ساخت خط لوله جدیدی به منظور انتقال گاز به آلمان نیز با انتقادات و اعتراض‌هایی روبرو شده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار