گرشاسبی:

زمین شماره 2 آزادی در اختیار استقلال و پرسپولیس قرار می گیرد/ ستاد بررسی پناهندگی ورزشکاران تشکیل شده است

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: برای انجام تمرینات تیم‌های استقلال و پرسپولیس زمین‌ شماره 2 را در اختیار آنها قرار می دهیم.

زمین شماره 2 آزادی در اختیار استقلال و پرسپولیس قرار می گیرد/ ستاد بررسی پناهندگی ورزشکاران تشکیل شده است
حمید رضا گرشاسبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نشست امروز اظهار داشت: باید عنوان کنم جلسه خوبی برگزار شد که این جلسه با پیگیری‌های ویژه مسئولان ورزشی کشور به هدف بحث آیین نامه فرهنگی، ترویج فرهنگ حمایت از معلولان،ارتقای ورزش نابینایان و ناشنوایان و همچنین بیماری‌های خاص برگزار شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به مدال‌آوری این قشر از اجتماع تلاش می‌کنیم افتخارآفرینی این عزیزان پر رنگ‌تر شود  تا شاهد حضور چشمگیر معلولان کشورمان باشیم.

گرشاسبی ادامه داد: دو مصوبه در جلسه امروز تنظیم شده است که این مصوبات در صورت اجرایی شدن می‌تواند ارتقای ورزش معلولان را به دنبال داشته باشد.شما می‌دانید کمبود سرانه‌ فضای ورزشی بسیار تاثیرگذار است و من این اطمینان را می‌دهم اگر این مصوبات اجرایی شود می‌توان  در راستای توسعه فضاهای ورزشی معلولان گام های ارزنده برداشته شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در ادامه به همکاری دستگاه‌ها مرتبط با ورزش معلولان اشاره کرد گفت: خوشبختانه بیشتر دستگاه‌ها همکاری لازم را دارند در حالی که در گذشته این همکاری و توجه اعمال نمی‌شد و این مصوبات در اختیار این ارگان‌ها قرار گرفت که در جلسات بعد انجام مصوبات در دستور کار نشست بعدی قرار می‌گیرد. شما می‌دانید یک نابینا یا فردی معلول همانند یک آدم سالم نمی‌تواند از امکانات جامعه استفاده کنند در این مصوبه به سهولت استفاده معلولان از سالن‌های ورزشی و امکانات جامعه پرداخته شده است.

وی در پاسخ به سوال بودجه‌ای برای ورزش معلولان اختصاص داده شده است گفت: خوشبختانه با توجه به مصوبات به مجلس داده شده و به تصویب هم رسیده است در جلسه امروز آن را گوشزد کردیم هنوز برای برخی از دستگاه‌ها این مسئله جای نیافتاده است ما در گذشته با یک فرد معلول نمی‌توانستیم به چه شکل رفتار کنیم ولی با جلسه امروز  و گوشزد کردن مصوبه همه دستگاه‌ها مجاز به این هستند یک درصد از در آمد خود را به ورزش معلولان اختصاص دهند.

گرشاسبی ادامه داد: باید از این درصد اختصاص یافته شده برای هزینه زیرساخت‌ها، توسعه ورزش همگانی و آموزش معلولان پرداخته شود و همچنین اتمام پروژ‌ها  و بخش روستاها هزینه شود و درصد پایانی بودجه به جانبازان، معلولین، ناشنوایان و بیماران خاص اختصاص یابد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در  ادامه با اشاره به نگاه ویژه مسئولان کشوری اذعان کرد:  به نظر من باید به عملکرد مسئول آن نمره قبولی بدهیم اکنون وزارت ورزش و جوانان  به این امر پرداخته است  و نگاه معلولان ویژه‌تر شده است. همچنین در رهنمودهای مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بر وزیر ورزش نگاه  ویژه به ورزش معلولان  شده است.

وی در خصوص پناهندگی برخی از ورزشکاران تصریح کرد: در واقع بحث پناهندگی کم داشته‌ایم اما این موضوع مطرح بوده برای ورزشکارانی برای کشور دیگری به میدان بروند. البته این موضوع قابل پیگیری بوده و ستادی هم در این راستا تشکیل شده است و شخص من دوست دارم ورزشکار برای کشور خودش به میدان برود. در این خصوص معاونت فرهنگی وزارت ورزش درصدد مرتفع ساختن این مهم بوده که بازیکنان در کشور خود به میدان بروند.

گرشاسبی  در خصوص قهرمانانی که به مشاغلی همچون مسافرکشی و دیگر مشاغل روی آورده‌اند اضافه کرد: من شخصا از این موضوع بسیار ناراحت هستم اما ریشه را باید در خود افراد جستجو کرد. وزارت ورزش، شهرداری و شورای شهر و دیگر نهادها بسیج می‌شوند که به این قهرمانان کمک کنند اما ابتدا این قهرمانان باید اخلاق و رفتار خودشان  را مدنظر قرار دهند البته صحبت‌هایی هم شده و کار حرفه‌ای باید صورت گیرد و ما این مشکل را حل می‌کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص  پدیده شوم دوپینگ تصریح کرد: متاسفانه باید بگویم دوپینگ پدیده‌ای بوده که در قشر ورزشکار ما شایع است و استفاده از برخی مکمل‌ها را شامل می‌شود  و بعضی از کاربردهای آن شوم و بعضی نیز درست است در واقع یک قهرمان نباید به این پدیده روی بیاورد و آبروی ملت  و کشورش را زیر سوال ببرد ما سعی می‌کنیم کنترل کنیم و این فرهنگ را توسعه دهیم برای مقام نباید روی به چنین مکمل‌هایی آورد زیرا با این کار روح پهلوانی و قهرمانی زیر پا گذاشته شده و آبروی کشور و شخص ورزشکار برای همیشه پایمال می‌شود. فدراسیون و وزارت ورزش نظارت و کنترل و پیگری‌های زیادی بر این مسئله دارند اما ورزشکار باید این نکته را بداند که فقط خودش بیشترین آسیب را می‌بیند.

وی در مورد اختصاص زمین‌های شماره 2  آزادی به تمرینات سرخ‌آبی‌ها گفت: ما برای انجام تمرینات تیم‌های استقلال و پرسپولیس این زمین‌ها را اختصاص می‌دهیم و این در حالی بوده که اگر زمین خودشان دچار گل آلودگی یا زهکشی و تعمیر چمن شد می‌توانند از زمین‌های استادیوم استفاده کنند.

گرشاسبی در پایان یادآور شد:امیدوارم این نشست باعث ترقی ورزشکاران معلول کشور شده تا شاهد حضور پررنگشان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باشیم.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.