قزوین؛

جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در اطراف شهرها

همتی استاندار در نخستین همایش شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان ، در سالن جلسات استانداری ، مسوولین و مدیران را در ساخت و سازهای غیر مجاز مقصر دانست

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ همتی گفت:  تخریب و حل وفصل این موارد  هزینه های زیادی دارد که اگر مدیران، مسئولیت خود را درست انجام داده بودند متحمل این همه هزینه نمی شدیم.

وی در استانه انتخابات از شهرداران خواست سیمای شهر را برای این رویداد سیاسی  اماده سازی کنند و مطالبات پرسنل خود را تسویه کنند .

وی طرح جامع شهری و طرح هادی روستا را آفتی برای کشور دانست چرا که با اجرای این طرحها زمینهای قابل استفاده برای کشاورزی از بین می رود .

همتی حفاظت از زمین ها و باغات اطراف شهرها را از شهرداران خواستار شد و گفت :  با توسعه محدوده ی شهری و شهرکها این زمینها را ازبین نبرید .

همتی  همچنین خواستار تسریع در نوسازی بافتهای فرسوده شد .

استاندار  توسعه گردشگری را یکی از اولویتهای استان عنوان کرد .

همتی  گفت : با توجه به بودجه محدود دولتی  شهرداریها باید سراغ سرمایه گذار و کارهای مشارکتی بروند و در تعامل با سرمایه گذار دچار خطا نشوند .

همتی استاندار در این جلسه از دعوت شهرداران به شورای اداری خبر داد وگفت : در شورای اداری امکان ملاقات شهرداران با روسا و مدیران کل ادارات میسر است و.شهرداران می توانند مسایل و مشکلات شهر را به مدیران کل دستگاههای اجرای منتقل کنند.

همتی افزود : شهرداریها بیشترین مراجعات مردمی را دارند و باتوجه به امکانات دولتی  محدودی که در این حوزه داریم ، فقط  با مدیریت خوب و کار آمد می توان خواسته ها و توقعات مرد می را پاسخ داد .

همتی همچنین به ریسک پذیری توأم با رعایت مقرارت مدیران در تصمیم گیری اشاره کرد .

وی  تکریم ارباب رجوع را  از شهرداران خواست و گفت : با توسعه سیستمها و نظارت دقیقتر ، مردم هنگام مراجعه به شهرداریها  وقت کمتری را صرف کنند و بارضایت از انجا خارج شوند .

زاهد پور مدیر کل دفتر ا مور شهری و شوراهای استانداری هم در این جلسه گفت : استان قزوین 25 شهر دارد و 155 نفر عضو شوراهای شهر هستند .
وی بودجه امسال شهرداریها را 620 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت :400 میلیارد تومان هم اعتبارات سرمایه گذاری داریم .
زاهد پوراضافه کرد : بودجه پارسال 540 میلیارد تومان بود که 76 درصد ان صرف کارهای عمرانی شد .
وی افزود : استان قزوین جز 5 استان برتر کشور است  که بودجه شهرداریها صرف کارهای عمرانی و خدمات شهری برای شهروندان می شود .
وی درامد شهرداریها از محل ارزش افزدوه را 92 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : برای این درامد ، 120  پروژه استراتژیک  برای شهرداریهای استان تعریف کردیم .
زاهد پور گفت : استان قزوین پایلوت در زمینه سیستم یکپارچه شهر سازی در کشور است .

وی افزود : در 15 شهرداری استان از  صدور پروانه ساخت تا پایان کار به صورت مکانیزه انجام می شود که با عث جلوگیری از فساد مالی می شود و در سایر شهرداریها هم در اینده نزدیک این امکان فراهم می شود .

زاهدپور همچنین گفت : در مدیریت پسماند در بخشهای خانگی ، پزشکی ، صنعتی و کشاورزی وارد شدیم .

وی اضافه کرد : در پسماند زباله های خانگی شرکت پسماند نصر محمد اباد تاسیس شده است که 13 شهرداری زباله های خود را به منطقه محمد اباد انتقال می دهند که روزانه حدود 570 تن زباله می شود .

زاهد پور افزود : درحال حاضر در شهر قزوین زباله ها در مبدا تفکیک می شود و برای اولین بار در کشور تفکیک زباله  به 12 درصد تفکیک روزانه رسیده است .

وی اضافه کرد : استان قزوین برای اولین بار در کشور سیستم جمع اوری زباله های عفونی پزشکی از مطب ها ، درمانگاهها و ازمایشگاهها را دارد  که میزان این زباله در ماه 6 تن است .

زاهد پور گفت : در پسماندهای کشارزی هم با جهاد کشاورزی اقداماتی انجام شده که امیدواریم عملیاتی شود .

کاظمی رییس شورای شهر محمدیه هم در این جلسه گفت : ادارات باید اهتمام بیشتری برای تعامل با شوراها داشته باشند .

کاظمی اضافه کرد : شوراها و شهرداریها در جذب سرمایه گذار این نگرانی را دارند که مورد اتهام قرار بگیرند .

وی افزود : باید به  شورا ها و شهرداریها برای جذب سرمایه گذاربا رعایت قوانین  اعتماد کنید .

کاظمی گفت : مسکن مهر قزوین نیازمند حمایت و توجه استادار است .

طاهری رییس مجمع شهرداران استان هم گفت : عملکرد شهرداریها را ویترین نظام دانست .
طاهری خواستار حضور شهرداران  در جلسات شورای مدیران استان شد چرا که در این جلسات امکان  گفتگو و ملاقات با مدیران کل فراهم است .

وی افزود : با توجه به تحریمها و رکود اقتصادی یکی از راهها استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است و شهرداریها  باید سرمایه گذار جذب کنند .

محمد حسینی شهردار ابگرم هم از اجرای پروژه مشارکتی با بخش خصوصی برای جذب توریست در این شهر خبر داد .

محمد حسینی گفت : این پروژه در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و زیر بنای 23 هزار متر مربع در 8 طبقه در دست ساخت است .

وی اعتبار اولیه این پروژه را 40 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : پیش بینی می شود این پروژه به 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد .

محمد حسینی گفت : ازاغاز  اجرای این پروژه 8 ماه می گذرد و ظرف سه سال به بهربرداری می رسد .



انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.