اصفهان؛

در سال آينده همايش مقام ادب اصفهان برگزار خواهد شد

استاندار اصفهان گفت : همايش مقام ادبي اصفهان در نيمه ي دوم سال ۹۵ برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان، رسول زرگرپور در دومين جلسه ي انجمن آثار و مفاخر فرهنگي استان اصفهان گفت: استان اصفهان خاستگاه هنر است و يكي از افتخارات اصفهان اين است كه در هنر حرف اول را مي زند. 

زرگرپور با بيان اينكه انجمن آثار و مفاخر فرهنگي استان اصفهان مدتي با ركود مواجه شده بود، افزود: از ابتداي امسال اين انجمن در استان فعال شد و احكام و افراد حقيقي و حقوقي آن مشخص شدند. 

وي با مرور برنامه هاي سال ۹۵ و ۹۶ اين انجمن، افزود: تلاش خواهيم كرد كه با تشكيل جلسات مستمر بتوانيم آثار و مفاخر استان اصفهان را به جايگاه اصلي خود برسانيم.

استاندار اصفهان اصلي ترين برنامه هاي اين انجمن را برگزاري همايش مقام ادبي اصفهان در سال ۹۵ برشمرد و گفت: مقام ادبي اصفهان در بين مقام هاي ادبي ديگر جايگاه ويژه، مهم و سرآمدي دارد و لازم است كه اين مقام ادبي مورد توجه قرار گيرد و ابعاد مختلف آن بررسي و به نسل حاضر شناسانده شود.

رسول زرگرپور افزود: براساس تصميمات صورت گرفته در نيمه ي دوم سال ۹۵ همايش مقام ادبي اصفهان با برنامه هاي متنوع در دو روز برگزار مي شود و در چند هفته ي آينده نيز فراخوان اين همايش براي كسب مقالات ارسال خواهد شد. 

مدير ارشد استان ضمن اظهار اميدواري از اينكه اين همايش بگونه اي كه در شان مقام ادبي اصفهان است برگزار شود، گفت:‌ مسئوليت برگزاري اين همايش با دانشگاه اصفهان خواهد بود و هيئت علمي نيز توسط اين دانشگاه انتخاب خواهد شد.

زرگرپور در ادامه به انجمن هاي شعر و ادب استان گفت: بالغ بر ۶۰-۷۰ انجمن شعر و ادبي در استان اصفهان وجود دارد كه تعداد زيادي از اين انجمن ها غير فعال هستند و با تصميمات صورت گرفته اين انجمن ها فعال خواهند شد.

استاندار اصفهان تصريح كرد: توسط شهرداري اصفهان مجموعه اي از خانه هاي ميراثي براي برگزاري مجامع ادبي، شعر و ... فراهم شده است و تلاش خواهد شدكه اين انجمن ها فعال و همانند سال هاي گذشته شب هاي شعر و ادب در اصفهان برگزار شود.

رسول زرگرپور با اشاره به مراسم تكريم مراجع عظام و بزرگان ادب و هنر در كليه ي شئون مختلف، گفت: مقرر شد در شوراي فرهنگ عمومي آيين نامه اي براي برگزاري مراسم تكريم اين بزرگان تنظيم شود

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.