گزارش «وی دی لایو»: اروپا سالی جهنمی در پیش خواهد داشت

وب‌سایت «وی دی لایو» در گزارشی وضع بحرانی اروپا در سال آینده میلادی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان «وی دی لایو» در گزارشی نوشت: شکی در این نیست که سال جاری میلادی برای اتحادیه اروپا، سال جهنمی بوده است؛ اما اگر انگلیسی‌ها به خروج از این اتحادیه رای دهند، سال آینده بدتر نیز خواهد شد. بحران‌های سال 2015 قاره اروپا، تهدیدی برای از هم پاشی اتحادیه اروپا و ناتوان کردن آن در مقابل مشکلات پیش رویش خواهد بود.

در سال جاری میلادی، شوک‌های سیاسی و اقتصادی، هجوم پناهجویان، بدهی‌های یونان و حملات تروریستی داعش سبب شد کنترل‌های مرزی در بسیاری از کشورهای این اتحادیه انجام گیرد و نیروهای سیاسی مخالف اتحادیه اروپا قوت بگیرند. «ژان کلود یوکنر،» رئیس کمسیون اتحادیه اروپا، در این خصوص هشدار داد و گفت: مرزهای باز اروپا در منطقه «شنگین» که بدون داشتن گذرنامه می‌توان به این مناطق سفر کرد در خطر است. اگر مرزهای درونی اروپا بسته شود، امیدی به معتبر ماندن «یورو» نخواهد بود. وی خاطر نشان کرد بحران‌ها حال حاضر اروپا ادامه خواهند داشت و موارد تازه‌ای نیز به آن اضافه خواهد شد. 

اما سیاست آلمان درخصوص بحران مهاجران پذیرش آنها در این کشور بوده است و آنگلا مرکل با مسدود کردن مرزهای بیرونی اتحادیه اروپا مخالفت کرده است. این درحالی است که برخی از عضای این اتحادیه، آلمان را به دلیل داشتن روابط با روسیه در مسائل مربوط به انرژی متهم به نفاق و دورویی می‌کنند. 

به نظر می‌رسد یکی از مشکلات اساسی سال 2016 اروپا، ضعف سیاسی سران کشورهای قدرتمند این قاره باشد. این سران با چالش‌های زیادی در کشور خود روبرو هستند و قادر نیستند یک اقدام دست جمعی در مقابل این مشکلات اتخاذ کنند. این درحالی است که انگلیس نیز یک همه‌پرسی برای ادامه حضور خود در اتحادیه اروپا برگزار خواهد کرد. 

اگر دومین قدرت اقتصادی و نظامی اروپا، نخستین کشوری باشد که به خروج از این اتحادیه رای دهد، این ممکن است یک ضربه بزرگ به اتحادیه اروپا و جایگاه بین‌المللی آن باشد. 


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار