آیت‌الله اراکی: مجمع تقریب مذاهب اسلامی برای همگرایی بیشتر بین مسلمین جهان است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مهمترین فعالیت‌ مجمع تقریب کنفرانس وحدت اسلامی است.

آیت‌الله اراکی: مجتمع تقریب مذاهب اسلامی برای  همگرایی بیشتر بین مسلمین جهان استبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  نشست خبری کنفرانس وحدت اسلامی با حضور آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز سه‌شنبه ( 1 دیماه ) برگزار شد.

آیت‌الله اراکی ضمن سنخرانی در این نشستگفت: امسال هم مانند سالهای گذشته کنفرانس وحدت اسلامی درتاریخ 6، 7 و 8 دیماه برگزار می‌شود که مصادف است با 15، 16 و 17 ربیع‌الاول و مصادف با هفته وحدت است که افتتاحیه این مراسم با حضور دکتر روحانی رئیس جمهور خواهد بود و در رابطه با اختتامیه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی قرار شده است بیاید اما وی هنوز جواب قطعی نداده است و امیدواریم امسال در هفته وحدت شاهد وحدت و همگرایی در جهان اسلام باشیم.

وی افزود: در مجمع تقریب در هفته وحدت مجموعه‌ای از فعالیت‌ها هم در خارج و هم در داخل کشور تداعی شده است و مهمترین آن کنفرانس وحدت اسلامی است که در این کنفرانس از بیش از 500 نفر از شخصیت‌های جهان اسلام دعوت کردیم که از این تعداد 301 نفر اعلام حضور کردند و امیدواریم که شاهد حضور آنها در این کنفرانس باشیم.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: از داخل کشور حدود 320 نفر مهمان کنفرانس هستند که 60 نفر آنها از مسئولین کشور هستند و همچنین از مهمانانی که تاکنون اعلام حضور کرده‌اند، 39 نفر از آمریکا و اروپا و 167 نفر ازآفریقا و کشورهای عربی و 92 نفر از آسیا و اقیانوسیه و شخصیت‌های برجسته جهان اسلام و نخبگان و شخصیت‌های دانشگاهی جهان اسلام برای حضور در کنفرانس شرکت می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: مجتمع تقریب فعالیتهای بسیار خوبی در جهان اسلام داشته و در راستای گسترش تکفیر در جهان اسلام شاهد یک جریانی دیگر به نام وحدت گرا هستیم  ما در سراسر جهان در طی این دو سه سال فعالیت‌های بسیار خویی را انجام دادیم.

وی در ادامه بیان کرد: اتحادیه تقریبی تشکیل داده‌ایم برای اینکه جنبش اقشار مختلف را سهیم کنیم تا این جنبش مخصوص گروه خاصی نباشد که این اتحادیه‌ها عبارتند از اتحادیه علمای مقاومت که حضور بسیار مؤثری در جهان اسلام دارند و اتحادیه زنان تقریبی، اتحادیه بازرگانان تقریبی، اتحادیه جوانان و دانشجویان تقریبی، احزاب و مقاومت که تشکیل شده است.

آیت الله اراکی در ادامه اظهار کرد: فعالیت‌های دیگری هم در دست اقدام داریم و لذا تمام این فعالیت‌ها به پشتوانه مالی زیادی نیاز دارد اما تمام این فعالیت‌ها در یک سو و کنفرانس وحدت اسلامی از سویی دیگر می‌تواند نقش ایفا کند.

وی در رابطه با حادثه اخیر نیجریه گفت: آخرین حادثه ضد تقریبی و تکفیری اتفاقی بود که در نیجریه افتاد و ما این اتفاق و کسانی که در این جنایت دست داشتند را محکوم می‌کنیم و ما درخواست می‌کنیم این جنایت را پیگیری کنند و هر چه زودتر نسبت به آزاد کردن شیخ زکزاکی این مرد زاهد اقدام کنند و وی را آزاد کنند این همه دستگاه‌ها و مدافعان حقوق بشر که دم از حقوق بشر می‌زنند چرا در برابر چنین جنایت واقع شده در نیجریه سکوت کردند سکوت آنها به معنای ختم حادثه نیست و آنها نمی‌توانند با سرپوش کردن این حادثه به آن خاتمه دهند.

وی ادامه داد: و ما خوف داریم این حادثه دامن کسانی را که در مقابل این حادثه سکوت کردند بگیرد و ما از پیش هشدار دادیم که هر پشتیبانی از گروه تروریستی در سوریه و عراق موجب گسترش این اتفاقات می‌شود و همه باید تلاش کنند این حرکت‌های تکفیری را کنترل کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب در پایان خاطرنشان کرد: ما در این کنفرانس سعی داریم نظر جهانیان را به خطر افراطی‌گری و خطر پراکندگی در جهان اسلام آگاه کنیم و همچنین برای ایجاد وحدت بیشتر بین مسلمین و نزدیک کردن دیدگاه‌ها به یکدیگر از دیدگاه‌ها و پیشنهادهای شرکت‌کنندگان در کنفرانس کمک بگیریم و پیشنهادهای آنها را در راستای اجرایی کردن بررسی می‌کنیم و تمهیدات لازم اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کنفرانس ، تقریب ، مجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار