بندرعباس:

اجرای طرح پایش در بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نقطه در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی

طرح سنجش و پایش در بیش از ۳ هزار و ۳۳۹ نقطه در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی برای بررسی عوامل زیان آور و آلاینده های زیست محیطی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبندرعباس؛ معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اهمیت حفاظت از سلامتی نیروی انسانی و بهسازی محیط کار؛ هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از بروز حوادث، کاهش بیماری های شغلی، پیشگیری از آلودگی محیط زیست، کاهش هزینه های ناشی از مخاطرات، افزایش رضایت، رفاه و انگیزه کارکنان، کاهش خطای انسانی و در نهایت حفظ سلامت و بهداشت شغلی کارکنان و افزایش بهره وری همه عوامل زیان آور محیط کار برشمرد.

حمیدرضا محمدحسینی گفت: این طرح در ساختمان مرکزی، اسکله ها، انبارها، محوطه های عملیاتی و اختصاصی شرکت ها، زمین های ۲۰۰هکتاری، زمینهای پشتیبانی، معابر عمومی، بندرخلیج فارس و شهرک های مسکونی اجرایی شد.

وی گازهای آلاینده هوا، روشنایی، شدت صوت، ارتعاش،اشعه های UV و IR، ذرات معلق، بخارات و گازها، ارگونومی، فیوم جوشکاری، خروجی اگزوز، استرس گرمایی، میدان مغناطیسی، امواج رادیویی، آزمایش شیمیایی، فیزیکی و میکروبی آب شرب و آزمایش پساب بهداشتی تصفیه خانه ها از جمله شاخص هایی بر شمرد که در این طرح مورد پایش و اندازه گیری قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش روزافزون فعالیت های بندری به صورت شبانه روزی افزود: بیش از ۱۱ هزار نفر از شاغلانِ منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در معرض عوامل زیان آور شغلی هستند و به طور مستقیم و غیرمستقیم احتمال بروز حوادث و بیماری های جسمی و روحی ناشی از کار را در پی دارد.

محمد حسینی شناسایی و ارزیابی عوامل زیان آور محیط کار را به عنوان نخستین گام کنترل و کاهش این عوامل عنوان کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.