ادعای صندوق بین المللی پول: مشکلات اقتصادی ایران حتی پس از رفع تحریم ها ادامه می یابد

صندوق بین المللی پول در گزارش سالانه خود مدعی شد مشکلات اقتصادی ایران حتی پس از رفع تحریم ها ادامه خواهد یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق بین المللی پول روز دوشنبه در گزارش سالیانه خود مدعی شد مشکلات اقتصادی ایران حتی پس از رفع تحریم ها و از سرگیری کامل صادرات نفتی ادامه خواهد یافت.

صندوق بین المللی پول در گزارش خود آورده است: کاهش شدید بهای نفت، اوضاع مالی سخت شرکت ها و بانک ها، تأخیر افراد در سرمایه گذاری ها و انتظار برای رفع تحریم ها سبب شده تا حد زیادی فعالیت اقتصادی ایران از سال گذشته با کندی مواجه شود.

به همین دلیل، این سازمان انتظار دارد رشد اقتصادی ایران از 3 درصد در سالهای 2014 تا 2015 به صفر درصد در سالهای 2015 تا 2016  برسد. نرخ تورمی نیز در سالهای 2015 تا 2016 ،14 درصد پیش بینی شده است.

صندوق بین المللی پول همچنین درباره سالهای 2016 تا 2017 و دیده شدن افق های بهتر به سبب امکان رفع تحریم های اقتصادی اعلام کرد: تولید نفت بیشتر با بهای کمتر به منظور مبادلات تجاری و دست یابی مجدد به پولهای بلوکه شده در خارج سبب رشد 4.5 تا 5.5 درصدی تولید ناخالص داخلی می شود.

همچنین افزایش تولیدات نفتی همزمان با از سرگیری صادرات، سبب بهبود اقتصادی خواهد شد. همچنین تلاش مقامات ایران برای کاهش بودجه سبب خواهد شد تورم به پایین تر از ده درصد برسد.

صندوق بین المللی پول همچنین به مقامات ایران توصیه کرده است به تحریک رشد اقتصادی و تعیین سقف رسمی برای تورم در سالهای 2016 تا 2017 اقدام کنند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار