تقویم روزانه فوتبال؛

جریمه برای بی فرهنگی اسپانیایی‌ها/سریع ترین گل بازیکن تعویضی+فیلم

در تقویم امروز فوتبال، به مهم ترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 1 دی می‌پردازیم.

جریمه برای بی فرهنگی اسپانیایی‌ها/سریع ترین گل بازیکن تعویضی

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تقویم امروز به مهم ترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ یک دی (22 دسامبر) می‌پردازد.

**دایی، در مراسم بهترین‌های جهان

یک دی 1383، علی دایی در مراسم بهترین‌های جهان در سال 2004 حضور داشت و جایزه بهترین بازیکن فوتسال جهان را به فالکائو برزیلی اهدا کرد.

در این مراسم غیر از دایی، بزرگانی مثل بابی چارلتون، پلاتینی، بکن بائر، لوتار مایتوس و... حضور داشتند.

**جریمه اسپانیا به دلیل شعارهای نژاد پرستانه

22 دسامبر 2004، فدراسیون فوتبال اسپانیا را به دلیل شعارهای نژادپرستانه هواداران تیم ملی اسپانیا را در دیدار دوستانه این تیم با تیم ملی انگلیس 60 هزار پوند جریمه کرد.

در آن مسابقه که در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو انجام شده بود، تماشاگران اسپانیایی با دادن شعارهای نژادپرستانه و  نسبت دادن الفاظ زشت به بازیکنان سیاه پوست انگلیس از جمله اشلی کول، ریو فردیناند، جرمین جناس، شان رایت فیلیپس و جرمین دفو، حاشیه ساز شدند.

البته شعارهای نژادپرستانه مسابقه طولانی در فوتبال دارد، اما این شعارها در آن دیدار بسیار فراگیر بود و حدود 80 درصد جمعیت شعار می‌دادند.

**سریع ترین گل بازیکن تعویضی

22 دسامبر 2007 دو تیم آرسنال و تاتنهام، دربی شمال لندن را برگزار کردند که یک اتفاق جالب در این دیدار رخ داد.

این دیدار با نتیجه مساوی دنبال می‌شد که آرسن ونگر سرمربی آرسنال، نیکولاس بنتز را به جای امانوئل ابوئه به زمین فرستاد. بنتز به سرعت به محوطه جریمه حریف رفت تا در ضربه کرنر به تیمش کمک کند. فابرگاس کرنر را بلند فرستاد و بنیتز در حالیکه کمتر از ده ثانیه بود که وارد زمین شده بود و فقط 1.8 ثانیه از وقتی که توپ بعد از به زمین آمدن بنتز در جریان بود، می‌گذشت، با ضربه سر، دروازه تاتنهام را باز کرد تا هم تیمش را پیش اندازد و هم رکورد سریع ترین گل یک بازیکن تعویضی را به نام خود ثبت کند.





** تولد اسطوره اینترمیلان

22 دسامبر 1963، جوزپه برگومی، کاپیتان سابق اینترمیلان متولد شد. برگومی تمام دوران فوتبالش را در تیم اینتر سپری کرد و در پست دفاع آخر و دفاع راست بازی می‌کرد.

برگومی از سال 1979 و در حالی که 16 سال داشت به اینتر آمد و تا سال 1999 که از فوتبال خداحافظی کرد در این تیم بازی کرد. او 519 بازی را با پیراهن اینتر به میدان رفت و از این لحاظ رکورددار شد. البته رکورد او در سال 2011 توسط خاویر زانتی شکسته شد و در حال حاضر زانتی رکوردار بازی در اینتر است.

برگومی چهارم جام جهانی را همراه با ایتالیا تجربه کرد و در جام جهانی 1982، در حالی که تنها 19 سال سن داشت، همراه با ایتالیا قهرمان جهان شد.

** تولد مازیار زارع

یک دی 1363 مازیار زارع هافبک تیم ملوان متولد شد. زارع 22 بازی ملی را انجام داده است و دو گل به ثمر رسانده است.

وی در 17 بهمن 93 در بازی ملوان با پرسپولیس بعد از اخراج ایمان صادقی در درون دروازه ایستاد و پنالتی گابریل هافبک پرسپولیس را مهار کرد. او همچنین در دربی تهران نیز یک گل از روی نقطه پنالتی به استقلال زده است.

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: فوتبال ، تقویم ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار