فرانس24: تشییع جنازه قنطار، به اندازه اهمیت وی بزرگ و گسترده بود

گزارشگر فرانس 24 اعلام کرد تشییع جنازه سمیر قنطار در بیروت به اندازه اهمیت این شخصیت برای مقاومت، بزرگ و گسترده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری فرانس 24، مراسم تشییع جنازه سمیر قنطار روز دوشنبه در بیروت توسط جنبش حزب الله لبنان برگزار شد و این مراسم نیز به اندازه اهمیتی که وی برای این جنبش داشت بزرگ و با اهمیت بود. وی در حمله ای در نزدیکی دمشق که جنبش حزب الله لبنان اسرائیل را عامل آن می داند کشته شد.

گزارشگر فرانس 24 در بیروت که مراسم تشییع جنازه سمیر قنطار را برای این شبکه خبری پوشش می داد در همین باره اعلام کرد مراسم تشیع جنازه با عظمتی که جنبش الله لبنان برای سمیر قنطار برگزار کرده بود به خوبی نشان می داد وی تا چه اندازه برای این جنبش اهمیت داشته است.

قنطار شخصیتی نمادین و نشانگر است. وی از درزوهای لبنان بود که هنگام کشته شدن 53 سن داشت. وی در گذشته عضو جنبش آزادیبخش فلسطین بوده است و بیش از 30 سال از عمر خود را در زندان های اسرائیل گذراند تا اینکه در سال 2008 در چارچوب تبادل اسرای لبنانی و اسرائیلی آزاد شد.

گزارشگر فرانس 24 اعلام کرد برخی از منابع خبری در لبنان می گویند وی از سال 2009 در سوریه بوده و مشغول تشکیل و راه اندازی واحدهای مقاومت ضد اسرائیلی در فلات بلندهای جولان بوده است.

گزارشگر این شبکه اعلام کرد در مراسم تشیع جنازه این شخصیت جنبش حزب الله لبنان در جنوب بیروت هزاران نفر شرکت کرده بودند. از بیم آنکه عملیات تروریستی در مراسم امروز روی ندهد در مناطقی که این تشییع جنازه برگزار شده بود تدابیر امنیتی شدیدی به اجرا گذاشته شده بود.

محورهای مرکزی شهر همگی از ساکنان آن تخلیه شده بودند و ایستگاههای ایست بازرسی زیادی در محل های مختلف گذاشته شده بود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار