محسنی‌اژه‌ای در در چهارمین همایش "دانشگاه سدی مقابل فتنه"؛

تا زمانی که مجرمان فتنه 88 توبه نکنند و اشتباهات خود را نپذیرند مورد عفو قرار نمی‌گیرند

معاون اول قوه قضاییه گفت: تا زمانی که مجرمان فتنه 88 توبه نکنند و اشتباهات خود را نپذیرند مورد عفو قرار نمی‌گیرند.

تا زمانی که مجرمان فتنه 88 توبه نکنند و اشتباهات خود را نپذیرند مورد عفو قرار نمی‌گیرند

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه در چهارمین همایش "دانشگاه سدی مقابل فتنه" که عصر امروز (دوشنبه30آذرماه) در محل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، با تأکید بر اینکه جرم عاملان فتنه 88 جرم بسیار بزرگی بود، گفت: همه کسانی که آگاهانه درجریان فتنه قرار گرفتند و باعث کشته شدن چندین تن و وارد شدن خسارت به بیت‌المال شدن بی‌تردید مجرم هستند و اگر رفعت اسلامی نبود سران این فتنه باید به اشد مجازات می‌رسیدند.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر کسی که مرتکب جرم شد بدون اینکه توبه و جبران خسارت کند بخشیده شود آیا امر درستی است؟ مشخص است که درست نیست و تا زمانی که مجرمان فتنه 88 توبه نکنند و اشتباهات خود را نپذیرند و نیز جبران خسارت نکنند مورد عفو قرار نمی‌گیرند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه چرا بعضی از سران فتنه تا کنون به معنای تشکیل محکمه مجازات نشده‌اند تصریح کرد: یکی از معیارهای ما باید عمل به قانون باشد و از آنجا که در این مسئله بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت تصمیم بر این است که بعضی از این سران بنابر مصلحت مسائل امنیتی کشور به معنای آنچه که در دستگاه قضایی حاکم است محاکمه نشوند و مصوبه شورای عالی امنیت برای ما عین قانون است.

محسنی اژه‌ای بیان داشت: آقای کروبی در نامه‌ای اهانت‌آمیز نسبت به نهادهای حکومتی ادعایی را مطرح کرده بود که مسئولان با سعه صدر پذیرفتند و مسئولان قوه قضاییه هیئتی سه نفره را مشخص کردند تا براساس مستندات به خواسته آقای کروبی رسیدگی کنند.

وی در ادامه افزود: بنده به عنوان یکی از اعضای آن هیئت سه نفره خطاب به آقای کروبی گفتم ممکن است آنچه که امروز در این جلسه گفته می‌شود از کلام من و شما متفاوت به بیرون انعکاس داده شود لذا تمام مکالمات این جلسه ضبط می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه اظهار داشت: ما به آقای کروبی گفتیم ما هر راهی را که شما پیشنهاد بدهید برای تحقیقات به کار می‌گیریم اما اگر بر اساس این تحقیقات خلاف ادعای شما ثابت شد اعتراف به اشتباه خود می‌کنید، آقای کروبی پذیرفت اما بعدتر خلف وعده کرد و اعتراف نکرد.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: من در زمان فتنه 88 وزیر اطلاعات بودم و پس از اغتشاشات پیش آمده برای خاموش کردن آتش فتنه با آقای موسوی تماس گرفتم و قراری را برای مکالمه رو در رو لحاظ کردم در موعد مقرر در محل حاضر شدم اما آقای موسوی از حضور در محل امتناع کرد و تمام راههای ارتباطی از قبیل تلفن همراهش را از دسترس خارج کرد.

وی در ادامه افزود: به عنوان وزیر اطلاعات تلفن خاصی از وی پیدا کردم و با او تماس گرفتم و به او اطلاع دادم تا دقایقی دیگر در منزلش حاضر می‌شوم.

محسنی اژه‌ای گفت: پس از حضور در منزل میرحسین موسوی از او خواستم که اگر مدرکی برای ادعای تقلب دارد ارائه دهد، به وی گفتم من به عنوان وزیر اطلاعات همه تلاش خود را می‌کنم تا حقیقت امر روشن شود حتی اگر ادعای شما یک درصد اثبات شود انتخابات مجدد هم برگزار می‌کنیم حال شما بگویید اگر صندوقها بار دیگر شمارش شود و شما انتخاب نشده باشید نتیجه را قبول دارید؟ میرحسین موسوی پاسخ داد خیر.

وی در ادامه بیان داشت: از میرحسین موسوی پرسیدم اگر این انتخابات را باطل اعلام کردیم و انتخابات دیگری برگزار شد باز هم شما منتخب مردم نباشید این نتیجه را می‌پذیرید؟میرحسین موسوی پاسخ داد خیر که این همان مصداق لجاجت ناشی از غلبه شیطان است.

محسنی اژه‌ای در پرسش دانشجویان درباره حضور فتنه‌گران در دانشگاه اظهارداشت: اگر کسی چه فتنه‌گر و چه غیر از آن حرف خلاف قانون بزند مجرم است و قابل پیگیری است، اگر کسی مجرم بوده دانشگاه نباید به او اجازه صحبت‌کردن می‌داده، و اگر کسی هم محرومیت نداشته ولی مجرم بوده و جرمش توسط دستگاه قضا تایید شود خود دانشگاه نباید چنین کسی را دعوت می‌کرد.

سخنگوی قوه قضائیه به شایعه سازمان‌یافته قتل دختری که در جریانات فتنه 88 در برخی رسانه‌ها مطرح شده بود، اظهار داشت: در این خبر سازمان‌ یافته‌ و هدفدار ادعا شده بود که دختری که فرزند شهید است در جریان فتنه 88 ربوده شده و مورد تجاوز قرار گرفته است آنگاه برای جلوگیری از شناسایی بر روی اسید پاشیده‌اند و در قطعه‌ای از بهشت زهرا دفننش کردند به دنبال آن نیز اعلام شد که در مسجد قلهک تهران مراسم ختم وی با حضور میرحسین موسوی برگزار شده است، اما کمی بعد اثبات شد که آن دختر اصلا فرزند شهید نبوده و پدرش در  اثر بیماری قلبی درگذشته است و بعدتر از آن اینکه حتی چنین دختری کشته و دفن نشده بود بلکه تنها به دلیل مسائلی مدتی خانه را ترک کرده بود .

وی ادامه داد: شما نباید اجازه دهید که اینگونه افراد محیط دانشگاه را بهم بریزند و نباید اجازه دهید وارد دانشگاه شوند. شما نباید به کسی که می‌دانید مجرم نیست ولی معلوم است که با بحث‌هایش فضای دانشگاه را به تشنج می کشاند، صحبت کنید و از او در دانشگاه دعوت کنید. شما می‌توانید اینگونه مسائل را از طریق دستگاه‌های امنیتی پیگری کنید.

سخنگوی قوه قضائیه درباره منع ورود افراد متخلف به انتخابات اظهار داشت: هیچ کدام از ارکان چهارگانه که مسئول انتخابات هستند کار تعیین صلاحیت را انجام نمی‌دهند و فقط گزارشی از عملکرد وی به مسئولین مربوطه ارائه می دهند. حتی اگر کسی در انتخابات پیروز شود و کاری کرده باشد که تایید صلایت وی را خدشه‌دار کرده باشد، بعد از پیروزی در انتخابات نیز مجلس می‌تواند با استعلام تایید صلاحیت از دستگاه های ذیربط در صورت نیاز او را از مجلس اخراج کند.

معاون اول دستگاه قضا درباره مفسدان اقتصادی نیز اظهارداشت: درباره مفسدان اقتصادی قوه قضائیه با همه برخورد می‌کند زمانی می‌گفتند که این قوه با دانه‌درشت‌ها برخورد نمی‌کند ولی این مطلب صحیح نیست و در سالهای گذشته مردم دیدند که با تمام مفسدان به یک شکل برخورد می‌شود، برای نمونه در پرونده آقای هاشمی رفسنجانی که در آن زمان در اختیار قوه قضائیه بود فشارهایی وارد می‌شد تا این پرونه به نتیجه نرسد ولی این اتفاق رخ نداد و عدالت جاری شد.

وی ادامه داد: در زمان اختلاس 3 هزار میلیاردی همه گفتند که امکان برخورد با افراد اصلی این پرونده وجود ندارد ولی بعد از رسیدگی به پرونده همگان دیدند که افراد خاطی در امان نماندند و با آنها برخورد شد.

سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده اختلاس نفتی نیز گفتم در پرونده اخیر همه دیدند که عدالت جاری شد، رسیدگی به پرونده دانه درشت‌ها سخت است، ولی قوه قضائیه بدون هیچ ترس و واهمه‌ای کار خود را انجام داد. همه حقوق دادنان می دانند که سه عامل اصلی در فساد اقتصادی یک کشور دخیل هستند. اولین عامل حل مسائل اقتصادی کشور است که باید حل شود،‌ همه می دانند که بانک‌ها مشکل اقتصادی دارند و باید در قوانین آنها اصلاحاتی صورت بگیرد تا فساد اقتصادی از بین برود.

محسنی اژه‌ای در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار داشت: قوه قضائیه نمی‌تواند این اصلاحات را خود صورت دهد ولی می‌تواند به آنها مشاوره دهد همانند مسئله پرداخت معوقات به بانک‌ها که قوه قضائیه وارد مسئله شد و آن را حل کرد. قوه قضائیه درباره مفاسد اقتصادی خوب کار کرده و پیگیر آنهاست ولی خیلی از این پرونده‌ها نیاز به انجام کارهای مقدماتی دارد که باید این کارها انجام شود و شرایط برای محاکمه عوامل آن فراهم شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

برچسب ها: جرم ، قوه قضاییه ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار