حجت‌الاسلام قمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد

ضرورت اجتناب مجلس خبرگان از ورود به جناح‌‌بندی‌های سیاسی

معاون بین‌الملل دفتر رهبر انقلاب گفت: مجلس خبرگان همواره باید از ورود به مسائل جناح‌بندی‌های سیاسی اجتناب کند.

ضرورت اجتناب مجلس خبرگان از ورود به جناح‌ بندی‌های سیاسیبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معان بین‌الملل دفتر رهبر انقلاب پس از فرایند ثبت نام در انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران با اشاره به مؤلفه مجلس خبرگان اظهار داشت: این مجلس توأمان اسلامیت و جمهوریت نظام است و محفلی برای تجمع علما و فقهایی است که مورد اعتماد ملت هستند.

وی اضافه کرد: مجلس خبرگان همواره از جنجال‌های نظامی به‌دور است و همواره از ورود به مسائل جناح‌بندی‌های سیاسی اجتناب می‌کنند.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: مجلس خبرگان وظیفه مهمی همچون حمایت از اصل نظام را برعهده دارد و می‌توان از آن به عنوان مجلس لحظه‌ها یاد کرد، چراکه تصمیم‌های حساسی را اتخاذ می‌کنند.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به ویژگی‌های نماینده مجلس خبرگان گفت: نمایندگان این مجلس همواره باید با درک درست از شرایط جامعه تصمیم‌ساز باشند چرا که رصد تداوم شرایط رهبری توسط این مجلس است که باید به دور از جنجال‌های رسانه‌ای صورت گیرد.

وی همچنین درباره موضوع شورای رهبری که اخیرا مطرح شده اظهار داشت: این موضوع در قانون اساسی وجود دارد اما در بازنگری از آن به علت وجود تجربه موفقی که در زمان رهبری بنیانگذار فقیه انقلاب و مقام معظم رهبری پس از آن داشتیم منجر شد تا برخی ملاحظات فقهی تقدیم رهبری شود.

حجت‌الاسلام قمی در پایان خاط نشان کرد: هر شخصی که می‌تواند اثرگذار باشد باید به صحنه بیاید و قطعا هرچه تعداد کاندیداها بیشتر باشد شور و نشاط در انتخابات افزایش می‌یابد و در این راستا روحانیت بعنوان وظیفه ذاتی مروج اخلاق در جامعه‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار