مسی پر افتخارترین آرژانتینی تاریخ

مسی بعد از قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان رکورد جالبی در گرفتن جام‌های قهرمانی به نام خود ثبت کرد.

مسی پر افتخارترین آرژانتینی تاریخ

به گزارش خبرنگار  حوزه دنیای ورزش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لیونل مسی بازیکن پر افتخار آرژانتینی با قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان به همراه تیم فوتبال بارسلونا، پر افتخارترین آرژانتینی تاریخ لقب گرفت.

وی تاکنون موفق شده 25 جام را از 26 جام بارسلونا را کسب کند. علاوه بر آن مسی در کارنامه‌اش یک قهرمانی با تیم المپیک آرژانتین در المپیک 2008 پکن دیده می‌شود. حالا وی پر افتخارترین فوتبالیست کشورش محسوب می‌شود. هر چند در کارنامه مسی کمبودهای  جام جهانی ملی دیده می‌شود اما این تنها نقطه ضعف کارنامه وی است.

مارادونا فوق ستاره تاریخ فوتبال آرژانتین از جمله افتخاراتی را که در کارنامه‌اش داشت که هرگز در کارنامه مسی بنوده قهرمانی در جام جهانی 1978 بوده است. با وجود تمام این صحبت‌ها مسی تا کنون موفق شده 7 قهرمانی در لالیگا، 3 قهرمانی در کوپا دل دی، 6 قهرمانی در سوپر کاپ اسپانیا، 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و 3 قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان را بدست آورد.

از دیگر نکات جالب که در کارنامه مسی به  چشم می‌آید این است که تاکنون مسی در 27 فینالی که حضور داشته برای بارسلونا 23 گل به ثمر رسانده است. این یک آمار فوق العاده از این بازیکن آرژانتینی است. مسی با گلزنی در مقابل ریورپلاته یک رکورد دیگر هم ثبت کرد و تبدیل به اولین بازیکن تاریخ شد که توانسته در یک سال در هفت تورنمنت مختلف برای تیمش گل بزند.

 *برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسی ، بارسلونا ، جام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۱ دی ۱۳۹۴
بهترین و با اخلاق ترین بازیکن تاریخ،مسی
آخرین اخبار