جک لو: باید زیرساخت‌های نفتی داعش را از بین ببریم

وزیر خزانه‌داری آمریکا در اظهاراتی خواستار نابودی زیرساخت‌های نفتی گروه تروریستی داعش شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، وزیر خزانه داری آمریکا بر لزوم قطع شریان نفتی گروه تروریستی داعش تاکیدکرد. 

جیکوب لو، در گفتگوی اختصاصی با این شبکه گفت: نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد با حضور وزرای دارایی کشورهای عضو بسیار حائز اهمیت است. این نخستین نشست از این نوع برای مقابله با تروریسم بود. آمریکا و روسیه طرح قطعنامه مشترکی را دراین زمینه ارائه کرده بودند تا جامعه جهانی با همراهی هم، بیانیه‌ای بسیار قوی منتشر کنند درخصوص اینکه اجازه نخواهیم داد گروه داعش همانند گذشته به تامین مالی خودش ادامه بدهد. 

وی افزود: می‌خواهیم راههای رسمی و غیررسمی تامین مالی این گروه (داعش) را قطع کنیم. این قطعنامه جدید به ما ابزارهای جدیدی را برای پیگیری این کار می‌دهد. آمریکا حداکثر تلاش خود را به کار می‌گیرد تا درآمدهای نفتی این گروه با هدف قراردادن زیرساخت‌های نفتی آن، به شدت کاهش یابد. البته می‌توان کارهای غیررسمی نیز انجام داد. 

لو اضافه کرد: ما در حال بمباران زیرساختهای نفتی این گروه هستیم تا اینکه کار فروش نفت برای این گروه بسیار دشوار شود. ما کامیونهای نفتکش را هدف قرارداده‌ایم که نفت را برای این گروه جابجا می‌کند. ما چهارصد دستگاه از این نفتکش‌ها را در یک و نیم ماه گذشته منهدم کرده‌ایم. ما زیرساختهای اطراف پالایشگاههای نفتی این گروه را نیز هدف قرار می‌دهیم. البته نفت تنها منبع مالی گروه داعش نیست. این گروه شبکه مالی پیچیده‌ای دارد.»


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
نوش جون مردم عراق و سوریه تا سالها در فقر زندگی کنن بفهمن معنی اتحاد چیه درس عبرتی باشه برا ایرانیهای که باعث تفرقه میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
آنها تا وقتی داعش پیشروی می کرد به بهنه از بین بردن نیروهای داعش به آنها کمک می کرد الان که در حال شکست است با بهانه قطع درآمد داعش زیر ساختهای نفتی منطقه را نابود تا سالیان درازی نیاز به بازسازی داشته باشد
آخرین اخبار