یاسوج ؛

موج اول آنفلوآنزا در کهگیلویه و بویراحمد تلفات جانی نداشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: موج اول آنفلوآنزا در کهگیلویه و بویراحمد تلفاتی نداشت.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  رضا چمن گفت: در دنیا سالانه 250 تا 500 مرگ براثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فصلی رخ می‌دهد که باید حساس‌سازی در مورد این بیماری انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال گذشته تعداد مرگ ناشی از آنفلونزای فصلی بیشتر از امسال بود، اما فصل سرما در پیش است و احتمال وقوع چندین آنفلوآنزای دیگر وجود دارد.

وی بیان کرد: بدترین نوع آنفلوآنزای فصلی در هفته‌های گذشته موجب مرگ شماری از هموطنان شده که حفظ نکات بهداشتی لازم و ضروری است.

این مسئول عنوان کرد: آنفلونزای فصلی در افراد پرخطر شامل سرطانی‌ها، مادران باردار، بیماری‌های قلبی پیشرفته، بیماران مبتلا به ایدز و سالمندان منجر به مرگ و میر این افراد می‌شود.

چمن تب بالای 38.5 درجه سانتیگراد، سرفه، گلو درد، درد عضلانی، سرگیجه، دل درد، گرفتگی بینی و تنگی نفس را از دلایل ابتلا به بیماری دانست و افزود: از دست دادن، بغل کردن و روبوسی با افرادی دارای این علائم خودداری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: موج اول این بیماری کنترل شده اما با توجه به فصل سرما شیوع چند موج دیگر آنفلوانزا قابل پیش‌بینی است.

وی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از موج اول آنفلوآنزا در امان بود اما باید نکات بهداشتی به افراد آموزش داده شود.

انتهای پیام /گ
برچسب ها: موج اول ، آنفلوآنزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.