باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

آیا "ترکیه و ناتو" در 7 روز روسیه را اشغال می‌کنند؟ آمار و نقشه

اخیرا اردوغان ادعایی را مطرح کرده که جای تامل عمیق دارد.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تنش های  بین ترکیه و روسیه از لفاظی وارد  فاز تهدید نظامی  شده و "مسکو و آنکارا"  یکدیگر را تهدید به اقدام نظامی می‌کنند.


چند هفته پیش و با سرنگونی جنگنده سوخو نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه مواضع بسیار تندی توسط طرف روسی اتخاذ شد و  "آنکارا" تذکر شدید اللحنی را دریافت کرد.  اخیرا  "رجب طیب اردوغان " رئیس جمهور ترکیه درباره مواضع مقامات روسی اظهار داشت: ما و همپیمانانمان در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌توانیم در 7 روز  روسیه را اشغال کنیم.



**بازخوانی اظهارات "اردوغان"

در روزهای اخیر گزارشی در بسیاری از پایگاه های اینترنتی منتشر شده که حاکی از اظهارات تند و تهدید آمیز مقامات دولت ترکیه خطاب به روسیه است. در این گزارش به نقل از  "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه آمده است: «از زمان سرنگونی جنگنده  "سوخو 24 "  روسیه، این کشور از هر فرصت قابل تصور برای تضعیف ترکیه استفاده کرده و  قطعا دولت ترکیه در مقابل این تحرکات بسیار حساب شده و دقیق عمل کرده و خود را دولتی با تجربه نشان داده ؛  اما صبر ما نیز حدی دارد و ما هراسی نسبت به رویارویی با اقدامات روسیه نداریم."
 
 
در ادامه این گزارش به نقل از رئیس جمهور ترکیه آمده است: "ما تا کنون برای بازگرداندن روابط به حالت عادی، برخوردی بسیار معتدل داشته ایم؛ اما در صورت نیاز، به شما اطمینان می دهم که می توانیم با کمک ناتو و متحدان منطقه‌ای‌مان در کمتر از هفت روز، روسیه را اشغال کنیم."
 
 
مجری یک برنامه خبری انگلیسی زبان، ضمن انعکاس این گزارش و نسبت دادن این اظهارت به وزیر امور خارجه ترکیه، عنوان می کند: "تصویر چنین ادعایی هم بسیار بعید به نظر می رسد؛ تنها با مقایسه وسعت و گستره نیروها و تجهیزات نظامی روسیه در مقابل ترکیه، چنین مسئله‌ای غیر ممکن به نظر می‌آید".



**وسعت روسیه و ترکیه

نکته اولی که در این زمینه به نظر می‌رسد اینکه از نظر وسعت کشورها ترکیه و حتی کشورهای پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در مجوع کوچکتر از فدراسیون روسیه هستند؛ برای مثال ترکیه 783 هزار کیلومتر مربع وسعت داشته و فدراسیون روسیه بیش از 17 میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد.



آیا

آیا




این یعنی اینکه ترکیه از نظر وسعت معادل چند استان کوچک فدراسیون روسیه به حساب می‌آید و توانمندی اشغال کشور بزرگی همچون روسیه و آن هم با توجه به شرایط خاصی که دارد (سرمای غیر طبیعی و توانمندی بالای نبرد در سطح) دور از ذهن به نظر می‌رسد.



**قدرت نظامی ترکیه و روسیه

نکته دیگری که درباره اظهارات اردوغان وجود دارد اینکه در این سخنان قدرت نظامی ترکیه و ناتو بیشتر از قدرت دفاعی فدراسیون روسیه بوده حال آنکه امروز فدراسیون روسیه در رتبه دوم قدرت‌های جهانی نظامی و ترکیه در رتبه دهم جهان جای دارد و این نشان دهنده برتری تسلیحاتی بالای روسیه نسبت به ترکیه و همپیمانانش است.




آیا





آیا





جدا از این ترکیه اخیرا مورد حمله خمپاره‌ای "حشد الشعبی" در  استان  "نینوا" هدف بیش از 120  گلوله خمپاره قرار گرفت و نتوانست هیچ اقدامی صورت دهد و چگونه می‌تواند در مقابل یک قدرت نظامی مشخص در دنیا عرض اندام کند.


به نظر می‌رسد سخنان اردوغان بیشتر در راستای آرام کردن افکارعمومی داخلی صورت گرفته و به گفته خبرنگاران رسانه‌های غربی حتی مدت زمان این موضوع (اشغال نظامی روسیه توسط ترکیه و ناتو در 7 روز) بسیار دور از ذهن است.


 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  در این زمینه اظهار داشت:  سامانه‌های اس400 دیگر اجازه نخواهند داد جنگنده‌های ترک با مصونیت وارد حریم هوایی سوریه شوند؛ تاکید کرد که روسیه حضورش را در سوریه بیشتر کرده است.

 
رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد: « آنها (مقامات ترکیه) خیال می‌کردند ما دُم خود را روی کولمان گذاشته و فرار می‌کنیم! نه روسیه چنین کشوری نیست. ما تعداد جنگنده‌های خود را در سوریه افزایش داده‌ایم.»



در مجموع به دلیل قدرت نظامی و وسعت بالای فدراسیون روسیه در مقابل ترکیه و ناتو ، شکست تاکتیک های ارتش ترکیه در استقرار در استان "نینوا" (پایگاه نظامی "زلیکان" در اطراف  "موصل")  ، توان تجهیزاتی روسیه در مرزهای ترکیه (همچون سامانه اس 400 در " لاذقیه"  واستقرار  بالگردها و جنگنده های تهاجمی  "مسکو" در پایگاه  "ایروان" و "گیومری" )  ، ادعای مطرح شده قابل تحقق نیست.



گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/ 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۰
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
Ali turk
۰۱:۲۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
ادمین جان شما داری از ترکیه حرف میزنی ،اینو بدون ترک فقط ترکیه نیست بلکه اگه توران بزرگ رو نام ببریم از روسیه بزرگ تر خواهد بود اینو بدون ترک هر جا هس و متحد همدیگر ، روسیه فکر میکنه کیه ؟ تنها ایران ۵۰ میلیون ترک داره که روسیه اگه زر بزنه همین ترک های ایران پس گردنی میزنن براش ،پس یکم آگاه تر اطلاعات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
چه شوخی بامزه ای کرد خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۰۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
منظورش این بوده که کل ناتو و آمریکا در 7 روز توسط روسیه به جهنم فرستاده میشوند !! البته ترکیه بعدها متوجه اشتباه خود مخصوصا بعد از کودتای نافرجام آمریکایی شد و دوباره به سمت روسیه و ایران برگشت و از آمریکا و سیاست های غرب فاصله گرفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۱۲ تير ۱۳۹۶
ترکیه نباید اشتباه آلمان نازی رو کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۹ دی ۱۳۹۴
به قول حسام بیگ تو سریال روزی روزگاری . این قاچانک چی میگه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۳ دی ۱۳۹۴
عزیزان شما وارد سیاست نشوید که اردوغان چی گفته روسیه در طول تاریخ ثابت کرده که بزرگترین خیانتها را در حق ایران کرده و الان هم منافعش ایجاب کنه خیانت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۰۷ دی ۱۳۹۴
باسلام
دوستان عزیز البته من هم غیر واقعی می بینم این اظهارات جناب آقای اردغان را ،ولی ناتو قوی ترین ارتش های دنیا باهم متحدهستند درصورت جنگ صددرصد روسیه شکست می خورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
روسیه هم پیمان خودشو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۵ دی ۱۳۹۴
یه چی گفت دیگه حالا میخاست بخندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۱ دی ۱۳۹۴
سلام با یه نگاه به جنگ جهانی قبلی خیلی راحت میشه فهمید که کشوری از این جنگ سود برده کی بوده مهاجرت بزرگترین دانشمندان اون زمان به امریکا انتقال سرمایه ها به امریکا و خیلی امکانات دگه که واسطه جنگ نصیب امریکا شد که باعث شد امریکا به یک ابرقدرت تبدیل بشه الانم با توجه به تجربه جنگ قبل بدش نمیاد کیلومتر ها دور از کشورش یه جنگ جهانی دگه درست بشه دوباره سود سرشاری نصیبش کنه البته این عقیده منه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۱ دی ۱۳۹۴
تو هفت روز میتونی یکی از قبرستون های روسیه رو به تصرف خودت دربیاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۱ دی ۱۳۹۴
اردوغان فكر مي كنه بايد با روسيه بد بشه تا جايگاهي مثل ايران تو دل ملتها ايجاد كنه اين در حالي است كه نه تركيه ايرانه ،نه مردم تركيه مردمي مثل ايراني ها داره ،ونه روسيه آمريكا است .
اينها همه سياست آمريكا و متحدان خوارش مثل عرب هاي سوسمارخور و اسرائيل و ساير متحدانش هست مثل تركيه ،اما كل دنيا داره يدار ميشه ايناتازه دارن مي خوابن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۱ دی ۱۳۹۴
احتمالا جنسش اصل نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۱ دی ۱۳۹۴
بیچاره مردم ترکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۰۱ دی ۱۳۹۴
قدرت نظامی روسیه رو دیدی اردوغان اصن تا حالا نگاه کردی ...اصن فکر کردی ... آخه مرد حسابی قوی ترین سامانه راداری و هزارجور کوفت و زهر ما دیگه دست روسیه هست گوش میدی آخه فارت چیه

روسیه الان یه فوت بکنه ترکیه که هیچی تمام متحدان ناتو از صفحه روزگار محو میشن الان گرفتی!!

تازه تو بخوایی به روسیه حمله کنی به نظرت ما بیکار میشینیم ما هم تو رو میزنیم میفهمی چون روسیه متحد ماست درک میکنی فقط یه چندتا موشک سجیل ما برات کافیه خود به خود سقوط میکنی

من دلم واسه مردمت میسوزه که چی دارن میکشن از دست تو
Iran (Islamic Republic of)
aydin
۰۹:۳۷ ۰۱ دی ۱۳۹۴
افرین 20 امتیاز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۰۱ دی ۱۳۹۴
یه دونه بمب تپل روسیه برای نابودیه ترکیه کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۰۱ دی ۱۳۹۴
حالا یه انگلیسی نقل قولی کرده صحت سقمش بماند کری خوندن طرفین بهمدیگربماندازمجموع نظریات هموطنان چیزی که عایدشدنگرانی وحساسیت وگاها"جوش زدن بیش ازخودروسهاست که جالب بنظرمی رسدوجالبتراینکه آدم حس میکنه بعضی ازهموطنان بیش ازخودترکیه ترسیدن ازابهت نام روسیه وخیلی جالبتراینکه بعضیابادمبشون گردومیشکنن که آهان همین فرداروسیه پدرترکیه رودرمیاره خیلی ملت باحالی هستیم زودخام میشیم بوقتش ازیکی برامون شیرمیسازن ازدیگری پیشی ازروسیه چنان غولی میسازن وروش حساب بازمیکنن که یادشون میره بعدکلی هزینه کردن توافغانستان دمبشوگذاشت روکولش و...وهنوزازعهده چچن هابرنمیادوهزینه میده و...عقب تربرگردیم یادمون نره همین روسهاکه بنظرتون شیره پیشی سهله مثل موش توچنگال تیره ای ازترکهابنام خزرهااسیربودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۹ ۰۱ دی ۱۳۹۴
ناتو قدرت انجام هر کاری رو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۴ ۰۱ دی ۱۳۹۴
وای بحال مردم ترکیه که چنین اردغوان دست وپا چلفتی دارن لیاقت نداره که هیچ بازیچه بعدی امریکا واسرایل خودشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۰۱ دی ۱۳۹۴
به نظر من ایران باید بین روسیه و ترکیه آشتی بندازه...
میترسم این ترکیه..آخرش بیشتر از این کار دست هممون بده توی منطقه.!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۸ ۰۱ دی ۱۳۹۴
اردوغان به واسطه پیرشفت های موضعی چند سال اخیر کشورش.. .خیلی متوهم شده!
کار دست خودش و منطقه نده...صلوات!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۰۱ دی ۱۳۹۴
خواب عثمانیها رو دیده، شیرشده، بقول نقی دوغ تو بنوش.
متحد ات کجا بودن، مردمتو بدبخت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۰۱ دی ۱۳۹۴
ادعای مضحکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۰۱ دی ۱۳۹۴
رجب قاردوغان ، مرتيکه ابله از پس کردهای پ ک ک یا به قول خودشون شورشی بر نمیاد حتی نمیتونه امنیت مرزها و شهرهای مرزی خودشه تامین کنه ، انوقت ميخاد روسیه با اون همه قدرت و تجهیزات نظامی و تجربه جنگ جهانی که ابرقدرت آنموقع هیتلر شکست داد تو ٧ روز بگیره ،اگه راست میگه ۷ روز نه ۷۰ روزه امنیت مناطق کرد نشین که بیشتر از ۷۰ساله با دولت درگيرن و همیشه هم نا امنه تامین کن، این حرف اردوغان بزرگترین گاف ۲۰۱۵ بود حتی آمریکا تا حالا همچین ادعایی نکرده و نمی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۰۱ دی ۱۳۹۴
صرف نظر از اینکه ملت عزیز ترکیه ملت دوست و‌برادرماست اما تاریخ نشان خواهد داد که رجب طیب اردوغان نوکر و دست نشانده صهیونیست جهانی و امریکا از یکطرف و وهابیت مرتجع منطقه میباشد و بزودی دست وی برای خود ملت ترکیه هم رو خواهد شد اما فعلا وی با استفاده از اسم ناتو گزافه گوییهای زیادی میکند در صورتی که از پس کنترل اوضاع داخلی کشورش هم بر نمی آید صحبتهایی میکند که به جوک بیشتر شبیه است تا صحبت مقام رسمی یک کشور تا انجا که خود اعضای ناتو هم دل خوشی از کارهای او ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۰۱ دی ۱۳۹۴
چند ماه پیش شبکه خبر جمهوری اسلامی گفت قدرت نظامی آمریکا به ننهایی دو برابر کل دنیاست با این حساب بعید نیست این نقشه آمریکا باشه برای جنگ جهانی سوم در غیر اینصورت به هیچوجه اردوغان همچین غلظی نمیگرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۰۱ دی ۱۳۹۴
آخه اين چه موضعي هست كهنياز به بررسي داشته باشه !!
چه چيز تركيه قابل قياس با روسيه هست كه بخواهيم اين بحث رو ادامه بديم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۱ دی ۱۳۹۴
خیلی میتونه از پس داعش و داعشیون بر بیاد و عرضه اندام کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۰۱ دی ۱۳۹۴
میدونم روسیه الان متحد ماست ولی اگر تاریخ را و آنهم نه تاریخ دور بلکه ۱۵۰ سال گذشته را نگاه کنید میبینید که هیچ کشوری به اندازه ی روسیه به ایران لطمه نزده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۰۱ دی ۱۳۹۴
دوتا قرص واسه رجب مینویسم ،بدین خرم سلطانش بهش بده......از اون سمتی که شیار داره بدین بخوره..روزی دوبار ،دومی رو یکم بجوه بهتره ..بعدش نیم ساعت تو موال بشینه به آفتابه خیره شه....نقشه ترکیه و روسیه رو هم تو همون موال نصب کنن........یک هفته بعد دوباره بیارینش واسه آزمایش....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۱ دی ۱۳۹۴
اگه بخواند می تونند... چون ناتو قوی تر از روسیه هست.. تازه اگه جنگی بشه.. کشور ها و مناطق ترک زبان روسیه از روسیه حمایت نخواهند کرد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
پوتین گغت حاکمان ترکیه از نعمت عقل بی بهره هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
اقایون و خانوما به تاریخ هم توجه کنید که کشور کوچیکی مثل ژاپن تونسته شوروی سابقو تسخیر کنه.مگید نه برید ببنید به تاریخ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
رجب معلومه قبلش مواد مرغوب زده فازش خیلی بده طرفدار روسیه نیستم ولی رجب توهم زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
با عرض سلام بنظر من اردوغان دچار جنون سياسي شده و بدون پشتوانه فكري و آماري بيانيه صادر ميكنه كه اين يعني مرگ سياسي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
با عرض سلام بنظر من اردوغان دچار جنون سياسي شده و بدون پشتوانه فكري و آماري بيانيه صادر ميكنه كه اين يعني مرگ سياسي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
روسبه اراده کنه باخک یکسانش میکنه ترکیه هم تنش میخواره انگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
خخخ اقاا این اردوغانو حتما تو برنامه خندوانه دعون کنید.
والاااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
فقط کافیه روسیه ترکیه رو تهدید لفظی به حملات موشکی کنه کل صنعت توریسم ترکیه از کار می افته و ترکیه ورشکست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
اینا جزویی از برنامه خندوانه است منتهی بین المللی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
بیچاره دیوونه شده این حرفها از سر ترسه از روسیه چه دمی دراورده اردوغان حسابی دلش کتک میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
بیچاره دیوونه شده این حرفها از سر ترسه از روسیه چه دمی دراورده اردوغان حسابی دلش کتک میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
جناب اردوغان چندین ساله از جنگ با یک گروه نظامی موسوم به پ پ ک عاجزی میخواهی روسیه رو تو 7 روز تصرف کنی؟ غلط زیادی کردی که همچین ادعایی کردی یه نگاه به سابقه نظامی روسیه و وسعتش بکن بعد حرف مفت بزن دروغگوی عوضی داعش پرور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
رجب طیب اردوغان --------سرنوشت او می شود مثل ********محمد قذافی***************
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
شتر در خواب بیند پنبه دانه . اگه راست می گه مشکلات کشور خودش رو حل کنه از پس یک گروه تروریستی پ ک ک بر نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
اردوغان دچار جنون وتوهم قدرت شده... خیال میکنه وقتش که برسه آمریکا کمکش میکنه... هرچی به محمد رضا شاه و صدام کمک کردن به تو هم می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لب لب خورد گه دانه دانه جناب اردوغان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
خریت که شاخ و دم نداره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
یکی نیست به این ** مغز بگه هیتلرشو ناپلئونش تو گل موندن عین چی، یه چی بگو نبرنت آسایشگاه روانی ببندنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
بابا بیخیال اردوغان چیز میزی خورده بوده حالش خوب نبوده یه چیزی گفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
اردوغان حقیقتا احمق و نادان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
قرص های نتایاهو رو خورده فکر کرده بهش کمک مکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
قرص های نتایاهو رو خورده فکر کرده بهش کمک مکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
قرص های نتایاهو رو خورده فکر کرده بهش کمک مکنه. دیوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
اس 400 رو خوب اومدی سوریه امن خواهد شد اگر اس چهارصد داشته باشد پشه هم نمیتواند اسمان رد شود و در رادار دیده نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
ترکیه غلط اضافی کرده ولی من موندم چرا ایران هم روسیه رو تو چالش بوجود اومده یاری نمی کنه و ترکیه رو از حیث راه های ارتباطی و بقیه چیزها تحریم نمی کنه اخه اگه ترکیه منزوی تر بشه به نفع ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
ترکیه غلط اضافی کرده ولی من موندم چرا ایران هم روسیه رو تو چالش بوجود اومده یاری نمی کنه و ترکیه رو از حیث راه های ارتباطی و بقیه چیزها تحریم نمی کنه اخه اگه ترکیه منزوی تر بشه به نفع ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
ترکیه که 80میلیون جمعیتش نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
شتر در خواب بیند پمبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه.............
در جواب دوستمون بگم که ما بر روسیه هم غالبیم نحن الغالبون ..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
اردغان هم یه آدمیه مثل صدام دستش به خون خیلی آدما آلودست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
سرنوشت معمر قذافی در انتظار رجب طیب اردوغان است، این ن... با طناب اوباما و شیخ سلمان به چاهی می رود که برگشت ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
خخخخخخخخخ
قشنگ بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
آخه اردوغان...!!! آخه ....!!! باز تو ....!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
پوتین با ماشینه شخصی خودش میتونه ترکیه رو شکست بده خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
اللهم اشغل ظالمین باظالمین اگر صبر پیشه کنید بزودی همه اهداف این صحنه ها برایتون معلوم خواهد شد فقط دعا می کنیم که دولت اردوغــــــــــــــــان دردرون خودش تجدید نظر کند والا برای مردم مظلوم و مســـــــــــلمان ترکیه که از زمان آتا تورک تا بحال به جز در برهه ای از تاریخ زیر یوق حماقت دیکتاتورها بودندچه مصیبت ها که به بار نیاورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
ما روسیه تنها نخواهیم گذاشت...مطمعن باشید اگه جنگ بشه ما با روسیه تشکیل ناتوی شرقی را خواهیم داد ....ترکیه بداند اگه دریا بشه قرار نیست کسیو آب ببره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
پوتین یک جنگدشو زدن دیدید چی کرد با ترکیه حال ترکیه بخواد روسیه رو بگیره جوک جدید میشه با ما که عمرا بتونه از این غلطا بکنه چه برسه به روسیه .ترکیه مغرور شده ودورو با اسرائیل وعربستان وحدت پیدا کرده ترسوئی بیش نیست فقط جوکش کنید ملت بخندن .
-
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
انشاالله ضحور حضرت قائم ونابودی ظالمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
انشاالله ضحور حضرت قائم ونابودی ظالمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
انشاالله ضحور حضرت قائم ونابودی ظالمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
انشاالله ضحور حضرت قائم ونابودی ظالمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
دیوانه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
من حاضرم یه پراید به این مغرور عثمانی بدم اگر توانست با استفاده از اتوبانهای روسیه تمام روسیه را در 7 روز طی کند اون وقت به حرفش امیدوارم میشه. گناه داره بش نخندید میره دیونه خونه ها
Germany
ناشناس
۱۲:۲۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
اردوغان کاکو جنسش خوب بوده از کجا خریدی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
روسیه گازش رو قطع کرده و مردم ترکیه سرمای شدیدی رو حتی بدون نفت تحمل میکنند و هر چی ناسزا و فوش هست هر روز تو رسانه ها نصیب اردوغان خنگ کردند این بدبخت حتی تو کشور خودش هم منفور شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
چند نفر چريك بره تلاويو رو نامن كنه همه توجهات ناتو و آمريكا از خاورميانه كه گروههاي تروريستي رو حمايت ميكنن به صهيونيست ها معطوف ميشه اين ور مشكلا همه سريع حل ميشه تو دنيا 15 ميليون صهيونيست هست كه نابود بشن جهان در آرامش قرار ميگيره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
فکرکنم اردوغان فیلم هندی زیاد نگاه میکنه.احتمالا میخواسته بگه سوریه گفته روسیه.البته با وجود سرلشکر سلیمانی اشغال سوریه ام باید تو خواب ببینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
هموطنان عزیز!متاسفانه ! اخیرا رهبران اروپا و دنبالجه های عرب آمریکا بوسیله آن کشور با مدیریت صیهونیزم سر کار می آیند. بیجهت نبود که اقای پوتین گفت اروپا برده سیاسی آمریکا شده لذا اردوغان طبق دستور واشنگتن آروغ میزند وچاره ای ندارد. این بد بختی دنیا امروز است.تنها چاره کار آگاهی هر چه بیشتر مردم است.اگر مردم ترکیه توان انتخاب درستی داشتند در این ورطه گرفتار نمیشدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
روسيه بد جوري با تحريما خيطش كرده الان اردوغان عاجز شده داره فقط پارس ميكنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
به اردوغان بگید شانس آورده بجا پوتین من رعیس جمهوری روسیه نیستم وگرنه.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
به اردوغان بگید شانس آورده بجا پوتین من رعیس جمهوری روسیه نیستم وگرنه.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
همه اینا تو حیله گری به پای این یهودیای صهیونیسم نمیرسن که من حتم دارم یه دستای پشت پرده ای دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
تركيه فرصت نميكنه جلوي جنگ هاي داخلي خودش رو بگيره حالا براي روسيه ابر قدرت شاخ وشونه ميكشه باور كنيد مثل گرجستان ظرف چندروز تركيه ميشه روكيه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
اولأ ناتو را قاطی قضیه نکنین چون این ترکیه را با هزار التماس اونهم نیم بند به اروپا و ناتو راهش دادن که الان هم داره همه رو پشیمون میکنه.
دومأ ارودوغان را هم قاطی ملت ترکیه نکنین چون هیچ عقل سلیمی در ترکیه کارهای این اردوغان در معامله با داعش و این حرفهای احمقانه را قبول نمیکنه
سومأ خدا به ملت مظلوم ترکیه با این مسئولاش رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
فکر کنم اردوغان در حالت عادی نبوده این حرفها رو زده،روسیه ،‌چین ،هند ،پاکستان ،قزاقستان،و چند کشور دیگر از شوروی سابق طبق پیمان شانگهای از نظر نظامی مثل ناتو در کنار هم هستند و وسعت تقریبی نصب کره زمین حتی بیشتر رو دارند،

آمریکایی پیمان ناتو رو برای پیشبرد اهداف خودشون شکل دادن نه حمایت از ترکیه
هرگز ناتو به خاطر کشور حقیر ترکیه با قدرتهای دوم و سوم دنیا درگیر نمیشه،همینطور که زمان حمله روسیه به گرجستان فقط ناتو سکوت کرد
گرجستان عضو ناتو نیست ،اما بیشترین نیرو رو در جنگ عراق به کمک آمریکا فرستاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
خداوند دشمنان ما را از احمقها قرار داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
به نظر من ایران و روسیه باید بیان از کردها و ‍‍‍پ ک ک حمایت تسلیحاتی کنند این طوری خیلی راحت ی جنگ داخلی تو ترکیه راه میوفته واین کشور گرگ صفت به راحتی تجزیه خواهد شد بدون اینکه حتی یک سرباز به آنجا بفرستند.... تا دیگر برای قدرت هایی مثل ایران و روسیه دم تکان ندهد.....زنده باد ایران و روسیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
صدام هم از این وراجی ها زیاد می کرد می خواست 3 روزه تهران را بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
لام واقعا اردوغان ابله است پس از سرنگونی هواپیمای جنگی روسیه ناتو حاضر نشد از ترکیه حمایت کند حالا این ابله می گوید ناتو از ترکیه برای اشغال روسیه کمک خواهد کرد فقط یک موشک کار اردوغان را تمام خواهد کرد چه برسد بخواهد از بمب هسته ای استفاده کند همین حالا اردوغان جرات ورود هواهپیمای خود به خاک سوریه را ندارد مرد هست امتحان کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
به رامبد جوان بگویید سری دوم مسابقه خنداننده برتر را برگزار و از این آقا هم دعوت کند . حتماً اول خواهد شد!!! البته ابتدا یک تست دوپینگ بگیرند تا خدای نکرده حقی ضایع نشود.!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
برای اردوغان این شعر را ترجمه کنید . من ترکی ام زیاد قوی نیست .ای مگس عرصه سیمرغ نه جولان گه توست ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
هفت روز که هیچ هفت سال هم نمیتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
سلطان رجب طيب اردوغان به سلامت باد .... خواب ديدي خير باشد امير ولايت حجاز نيز در خواب در عرض شش ساعت ايران را فتح مي كند

فرزند ناخلف شما و عربستان ( داعش ) در حال اجراي منويات حضرات عاليست ... آسوده باشيد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
یه زمانی هم یه احمقی مثل اردوغان بود که ادعا کرده بود تهران را در سه روز فتح می کند اما 8 سال با پشتوانه تمام قدرتهای دنیا جنگید و نتوانست حتی اندازه یک نخود از خاک ایران عزیز را در اشغال داشته باشد. شاعر گرانقدر استاد کریمی مراغه ای شعر زیبایی برای این ادعای صدام سروده بود که بند اول آن چنین است:
اوت قالاییردین اوچ گونه/ تهران آلیردین اوچ گونه/ اولمادی اما آی قاقاش/ آی دلی صدام آی داداش/ گئتمه لی سن یاواش یاواش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
افکاریمانند برگشت قدرت عثمانی باعث شده حکام اخوانی ترک توهم کشورگشایی بزنن ناتووقطروکویت بحرین ودیگران مطلقا به خاطر حماقت اردغان واردجنگ جهانی سوم نمیشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
این حرف باید به عنوان جک سال انتخاب بشه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
اینطور ک بوش میاد امریکا تو فکر راه انداختن جنگ جهانی سومه. خدا بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
حرف مفت یعنی این >> ترکیه در یک هفته روسیه را با خاک یکسان کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
صدام آسوده بخواب که اردوغان هست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
دو گاف بزرگ 2015 . گاف عربستان گرفتن آسمان ایران در6 ساعت.گاف ترکیه درمورداشغال روسیه در 7 روز.اینم برنامه خندوانه سیاسی.خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
اردغان را دکتر بردیم گفت خوب میشه فقط بروش نیاریم قرصها سر ساعت خورده شود
۱۲
آخرین اخبار