بجنورد؛

جذب 40 میلیارد ریال اعتبار به طرح های اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی

کارشناس اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان گفت: 40 میلیارد ریال اعتبار به طرح های اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری جذب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، عیسی یزدانی، ، در بازدیداصحاب رسانه از طرح های اقتصاد مقاومتی استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ، 32 میلیارد و 700 میلیون ریال در بخش اقتصاد مقاومتی و 6 میلیارد و 63میلیون ریال در بخش صنایع تبدیلی جذب شده است.

یزدانی تصریح کرد: تولید شیلات، پرورش قارچ، دام، پرورش شتر مرغ، مرغ بومی، داربستی کردن باغات انگور،گیاهان دارویی، علوفه هیدرو پونیک، ورمی کمپوست، صنایع بسته بندی، صنایع ترشی جات، صنایع لبنیات و صنایع خشک کن، از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی است که با حمایت از این طرح ها می توان در راستای رفع مشکل بیکاری و کارآفرینی قدم های مثبتی برداشت.

مسئول بسیج سازندگی بجنورد نیزدر این بازدید با اشاره به وجود ۱۰۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در شهرستان بجنورد گفت : هدف از اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، استفاده از پتاسیل های داخلی و کمک به اقتصاد خانواده ها است ، تا با استفاده از تسهیلات این بخش در سطح خرد و کلان به تولید داخلی کمک و کشور تا حدودی از واردات کالا و وابستگی‌های خارجی بی نیاز شود.

مجتبی قائنی افزود : مجموع اعتبارات جذب شده برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان بجنورد در سال جاری ۱۳ میلیارد ریال است که تا پایان سال جاری چهار میلیارد ریال دیگر نیز اعتبار وجود دارد و افراد علاقمند می توانند با مراجعه به بسیج سازندگی بجنورد و ارائه طرح ها نسبت به اختصاص وام اقدام نمایند .

وی گفت : طرح های اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از افزایش تولید و کمک به طرح های نیمه تعطیل و طرح های جدید با صرفه اقتصادی است.

محسن زاهد احمدی مسئول بسیج رسانه خراسان شمالی گفت: رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم نسبت به رویکرد اقتصاد مقاومتی در جامعه دارند .

وی افزود : امروز بیش از هر روز دیگر نیاز به نهادینه شدن فرهنگ اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری است در جامعه داریم .

وی با اشاره به رویکرد بسیج رسانه در در راستای آشنایی اصحاب رسانه با طرح های اجرا شده در این بخش و استفاده از ظرفیت اطلاع رسانی رسانه ها گفت : اصحاب رسانه استان با شرکت در این اردوی رسانه ای از 11 طرح اقتصاد مقاومتی شامل پرورش قارچ ،صنایع دستی ،میوه خشک کن ،پروزش ماهی،مرغ تخمگذار،رشته آش و ...که تسهیلاتی بین 100 تا 300 میلیون ریال دریافت کرده بودند بازدید کردند

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.