قزوین؛

اعزام 22 هزار زائر قزوینی تاکنون به عتبات عالیات

22 هزار زائر استان تاکنون به عتبات عالیات اعزام شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیر حج و زیارت استان گفت: این افراد از ابتدای سال تا اربعین حسینی برای زیارت به عتبات عالیات سفر کرده اند.

علیرضا کلانتری افزود: سایت سماح برای هم استانی هایی که تا پایان امسال می خواهند به کربلای معلی و نجف مشرف شوند باز است و برای اعزام به این سفر معنوی هیچگونه مشکلی نداریم.

وی  افزود: 13 هزار نفر از این افراد در سایت سماح ثبت نام کرده بودند.

کلانتری با اشاره به آمادگی حج و زیارت برای اعزام زائران حسینی تا پایان امسال اظهارداشت: زائران از ابتدای دی ماه می توانند با ثبت‌نام در سامانه سماح از اول بهمن تا بیستم اسفند به عراق سفر کنند.

بگفته مدیر حج و زیارت استان اعزام ها از استان به عراق هر 45 روز است وبعد از پیاده روی اربعین بیش از یک هزار و 500 نفر از افرادی که در سایت سماح ثبت نام کرده‌اند تا پایان دی ماه سال جاری به عراق اعزام می‌شوند.

کلانتری مدت اقامت زائران را، 7 شب و 8 روز اعلام کرد .

وی در خصوص هزینه زائران گفت: هزینه زمینی این سفر معنوی از یک میلیون و 100 تا یک میلیون و 250 هزار تومان است واعزام های هوایی نیز از یک میلیون 300 تا یک میلیون و 500 هزار تومان برآورد شده است.

بگفته کلانتری فعلا زمان مشخصی برای اعزام در فروردین 95 در نظر گرفته نشده است و زائرانی که قصد شرکت در این سفر معنوی را دارند می توانند از ابتدای دی ماه، برای اعزام به کشور عراق در ایام نوروز ثبت نام کنند.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.