عارف در نشست خبری مطرح کرد؛

اعلام شعارهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان در هفته آینده/ اصلاح‌طلبان و حاميان دولت باید راه انتخابات ٩٢ را ادامه دهند

رئیس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان و حاميان دولت نتايج ارزشمندی در انتخابات سال ٩٢ داشتند و باید همين راه را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهارداشت: از بسته شدن پرونده PMD خوشحالیم چرا که نشاندهنده صداقت جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه انتخابات اسفند ماه در سال موسوم به "دولت و ملت، همدلي و همزبانی" برگزار می‌شود، افزود: خوشبختانه فضای حاكم بر كشور در آستانه انتخابات اميدواركننده است، البته شرایط منطقه ای و تاثيرگذاری ايران در معادلات ايجاب می‌كند که همه ما حضور خداكثری در انتخابات داشته باشيم .

عارف تاکید کرد: بايد به دنبال مجلسی باشيم كه در شان ملت و نظام باشد.  

رئیس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان اضافه کرد: با توجه به ضرورت‌ها، تلاش داريم که دهه هفتادی‌ها با حديت به صحته بيايند.

عارف با بیان اینکه عمل به قانون و پرهيز از افراط و تفريط و حاشيه‌ها  هدف ماست، تصریح کرد: تلاش ما اين است که در چهارچوب قانون فعاليت كنيم، ما به دنبال خذف رقيب نيستيم و اخلاق را ملاك مي‌دانيم.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان همچنین از اعلام شعارهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان طی هفته آینده خبر داد.

وی تاکید کرد: عقبه روحانی یک عقبه اصلاح طلبی است.

عارف تاکید کرد: اولويت ما توجه به جوانان و زنان و همچنین اصرار بر وحدت بیش از پیش در داخل كشور است.

وی با اشاره به اینکه شورای سياست گذاری اصلاحات فعاليت خود را از سه هفته قبل آغاز كرد، افزود: ما در فهرست استان‌ها دخالت نميكنيم مگر اينكه اختلافي وحود داشته باشد.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان ادامه داد: مجمع عمومی اصلاح‌طلبان كه در هر حوزه تشكيل مي‌شود مسئوليت انتخاب كانديدا را بر عهده دارد، لذا ما نگران نيستيم كه فرد يا حزب اصلاح‌طلبی حضوری كمرنگ داشته باشد.

به گفته عارف برای همه احزاب حضور مردم و منافع ملی اولی بر منافع جناحي است و ما بر اين اصرار داريم.

وی تاکید کرد: مجلس ٢٩٠ كرسی دارد و تلاش داريم افراد لايق اين كرسی‌ها را بدست بیاورند.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان تصریح کرد: اصلاح‌طلبان و حاميان دولت نتايج ارزشمندی در انتخابات سال ٩٢ داشتند و همين راه را بايد ادامه دهند البته به نظر می‌رسد که فضا به سمت اجماعی شبیه سال ٩٢ است.

وی اضافه کرد: باید از همه ظرفيت‌های نظام بايد برای برگزاری انتخابات پرشور استفاده و هدفمان را تشکیل مجلسی كارآمد با حضور حداكثری مردم تعیین کنیم.

عارف ادامه داد: ما پيشنها داديم كه درصدی از اصولگراها در فهرست ما باشند اما بااین تصمیم مخالفت شد و ائتلاف دو جريان اصلاح طلب و اصولگرا رسما اتفاق نيفتاد.

وی افزود: شورای سياست‌گذاری در مورد مجلس خبرگان وارد مصاديق نمی‌شود.

عارف در پاسخ به سوالی درباره ثبت نام کاندیدای زن برای مجلس خبرگان طی دو روز گذشته نیز گفت: از هيچ برنامه ای برای حضور بانوان در خبرگان اطلاعی ندارم.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان درباره منشور اصلاح طلبی نیز گفت: این منشور ١٤ بند دارد و نشان می‌دهد که كسی كه می‌خواهد كانديدای اصلاح طلبان بشود بايد از اين ١٤ بند عبور و ميثاق نامه اصلاح طلبان را امضا كند.

عارف همچنین شاخص‌های هفتگانه ارزیابی نامزدهای انتخاباتی اصلاح طلب دهمین دوره مجلس را برخورداری از پیشینه اصلاح طلبی، اشتهار به پاکدستی، تاکید بر چرخش نخبگان بر مبنای سن و جنسیت، توانمندی علمی و تجربی، حسن شهرت و مقبولیت اجتماعی، قابلیت بالای رای اوری، تایید و امضای میثاق نامه عنوان کرد.

عارف در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه شما از برخی احزاب و گروه‌ها لیست انتخاباتی گرفتید و همین امر سبب شده که برخی از اصلاح‌طلبان اعلام کنند که جدا از شورای سیاست‌گذاری ستاد تشکیل دهند، گفت: برداشت اشتباهی در این خصوص صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ما در لیستی از جلسات به دوستان گفتیم اگر شخصیت‌های برجسته غیر حزبی اصلاح‌طلب را می شناسند به ما معرفی کننند تا ما از آنها خواهش کنیم ثبت‌نام کنند که این بد برداشت شده است چرا که ما از هیچ حزب و گروهی لیست انتخاباتی نخواسته‌ایم و قرار نیست شورای سیاست‌گذاری دخالت داشته باشد.

عارف تصریح کرد: ما در مورد تهران نیز وارد مصادیق نشده‌ایم،‌ بنابراین این لیست را رد می‌کنیم، در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و مجمع عمومی ما برنامه های راهبردی را تدوین و بزودی اعلام خواهیم کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری و انتخاباتی اصلاح‌طلبان در پاسخ به سوالاتی مبنی بر اینکه نظرتان در مورد رکود و ادعای رئیس جمهور که ما از رکود خارج شده‌ایم، چیست و برنامه اصلاح‌طلبان در صورت کسب کرسی‌های مجلس چگونه است، افزود: فقط  این برنامه راهبردی اصلاح‌طلبان معیشت و اقتصاد است و ما عملکرد برنامه سوم را در دولت اصلاحات داریم که به خوبی به اهداف مد نظر دست یافت.

عارف خاطر نشان کرد: ما در راستای سیاست های کلان نظام و اقتصاد مقاومتی در راستای مطالبات مردم اشتغال و بی کاری گام خواهیم برداشت.

وی در مورد عبور از رکود خاطر نشان کرد: اینکه از رکود عبور کردیم یا نکردیم گاهی در تعاریفی که صورت می‌گیرد ممکن است اختلاف نظر باشد، دولت در بخش اقتصاد دستاورد ارزشمندی همچون مهار تورم را داشته است.

رئیس شورای سیاست گذارای و انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: برخی اقتصاد ‌دانان معتقد بودند که همزمان با مهار تورم دولت باید عبور از رکود را در دستور کار داشته باشد و این اولویت باعث شد که دولت به آن رونق نرسد اما ما قبل از سال 92 در مورد مسائل اقتصادی رشد منفی 5 تا منفی 6 درصدی را تجربه کردیم و الان به رشد مثبت یک درصد رسیده‌ایم بنابراین کسی ادعا نمی کند که ما به رشد اقتصادی رسیده‌ایم.

عارف در پایان خاطر نشان کرد: انشاالله یک مجلسی همراه و منسجم با دولت تشمیل دهیم و به رشد اقتصادی مد نظر دست یابیم، ما رشد 8 درصد را در افق چشم‌انداز دیده‌ایم و مطابق آن گام خواهیم برداشت.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.