کرمانشاه؛

60 هكتار گلخانه در استان كرمانشاه در دست طراحی، مطالعه و اجرا است

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه 60 هکتار گلخانه طراحی، مطالعه و در دست اجرا است که یک و نیم برابر سال گذشته می‌باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ جهانگیری  گفت: اکنون سطح زیر کشت گلخانه‌های استان حدود 39 هکتار است که از این سطح حدود 8 هکتار آن به تولید گل شاخه بریده اختصاص دارد.

وی با اشاره به تولید حدود 8 ونیم میلیون گل شاخه بریده در استان خاطرنشان کرد: این گلخانه‌ها با محوریت تولید گل رز فعالیت دارند.

جهانگیری با بیان اینکه 31 هکتار از گلخانه‌های استان تولید محصولات خارج از فصل دارند تصریح کرد: محصولات خارج از فصل گلخانه‌ها در زمینه خیار، گوجه‌فرنگی، فلفل و... می‌باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میانگین تولید محصولات خارج از فصل گلخانه‌های استان را 4 هزار و 500 تن اعلام کرده و گفت: این گلخانه‌ها اکنون در حال فعالیت هستند.

جهانگیری با اشاره به شرایط مطلوب استان در توسعه فعالیت‌های گلخانه‌ای، افزود: در صورت تخصیص و تصویب تسهیلات موردنیاز با سود کم و بازپرداخت طولانی می‌توان واحدهای گلخانه‌ای را توسعه داد.

وی بهترین شرایط برای توسعه گلخانه‌ها را علی رغم مطالب فوق از دوران سازندگی یکساله، دوران تنفس یکساله و با بازپرداخت 8سال اعلام کرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کرمانشاه ، حاضر ، طراحی ، مطالعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.