سعیدی: ایجاد موسسه های حمایت از محرومان باید در کشور سراسری شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : برای ریشه کن کردن متکدیان در جامعه ، باید موسسه های حمایت از محرومان با استفاده از ظرفیت های مردمی در سراسر کشور تاسیس شود.

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ضرورت ایجاد موسسه های حمایت از محرومان در سراسر کشور اظهار کرد: برای حذف متکدیان و گدایان در جامعه ، نیازمند به موسسه های حمایت از محرومان در سراسر کشور هستیم تا بتوانیم با نظارت بر این افراد و رسیدگی به وضعیتشان ، این معضل را ریشه کن کنیم. 

وی تصریح کرد : در حال حاضر تنها 2 تا 3 استان در زمینه حمایت از محرومان و مستمندان فعال هستند که باید تعداد این استان ها را گسترش دهیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص ضرورت گسترش این نوع از موسسه ها افزود: اگر تعداد موسسه های حمایت از محرومان در سراسر کشور افزایش یابد ، دیگر شاهد وجود متکدیان و آسیب های اجتماعی ناشی از آن‌ها نخواهیم بود و این امر کمک شایانی را در جهت پیشرفت و تامین کشور می کند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح نیازمند به ظرفیت های مردمی هستیم، ادامه داد: با وجود اینکه استفاده از ظرفیت های مردمی در پیشبرد این برنامه بسیار موثر خواهد بود اما متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم در عرصه های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی از آن‌ها استفاده کنیم. 

سعیدی ضمن اشاره به ضرورت تکریم از خیران و حمایت گران این عرصه نیز تاکید کرد: اگر امروز شهر تبریز بدون متکدیان و گدایان است بدلیل وجود موسسه حمایت از محرومان و مستمندانی است که در 40 سال پیش تاسیس شد ، بنابراین با نظارت و رسیدگی به این افراد و گسترش موسسه ها ، می توانیم متکدیان شهر را ساماندهی کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه بخواهیم از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم ، این موضوع نباید به گونه ای باشد که به آن‌ها امر شود بلکه آن‌ها را باید در جریان شرایط و مشکلات قرار داده تا با استفاده از حس نوع‌دوستی خود در این مسیر یاری دهنده باشند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۴
یه سری از این گداها که خیلی کنه ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۴
حقا که گل گفتین این متکدیان کلا هم نظم شهرو بهم ریختن هم چهره جامعه را زشت کردن
آخرین اخبار