یاسوج ؛

طبیعت گچساران تابلویی رنگارنگ از زیبایی های چشم نواز و دل انگیز طبیعت

سفر به جاذبه های دیدنی دهستان بویراحمد گرمسیری از توابع گچساران پنجره ای رو به بهشت و تابلویی رنگارنگ از زیبایی های چشم نواز و دل انگیز طبیعت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ درفاصله 10 کیلومتری شهر دوگنبدان قلات زیبای گناوه پهن دشتی سرسبز در سایه سازدرختان سر به فلک کشیده بلوط جلوه ای از قدرت الهی و مامنی دلپذیر برای سفری به یاد ماندنی در دامن طبیعت است.

دشتک زیبای دیل در فاصله 20 کیلومتری از گناوه که انبوهی از جنگل های بلوط، سرسبزی طبیعت و هوای دلکش است با احداث اردوگاه گردشگری و وجود زیرساخت هایی نظیر، آب، روشنایی، سکوبندی و آلاچیق طبیعت دوستان را به سوی خود فرا می خواند.

کمی آنسوتر به روستای مارین معروف به بهشت گمشده ایران و ماسوله جنوب قدم می نهیم. اینجا تنوع جاذبه های طبیعی چون بافت تاریخی و پلکانی روستا، باغ های انار و مرکبات هر بینده ای را به حیرت وا می دارد.

آبشار رودبال گردشگران و طبیعت دوستان را در آستانه فصل بهار با طبیعتی بکر به سوی خود فرا می خواند.

این آبشار که از چشمه سار های کوه های بالادست ˈتنگ موگˈ سرچشمه می گیرد در دهانه تنگه فضایی زیبا و دلنشین را در سایه درختان بید، بلوط و بادام کوهی پدید آورده که هر رهگذری را به تماشا فرا می خواند.

هوای بهاری و دل انگیز صدای شر شر آب درمیان آن آرامش دور از فضای صنعتی و شهری انسان را آن قدر مجذوب خود می کند که برای یک لحظه هم که شده تمام خستگی ها و دلمردگی های روزمره را فراموش کرده و با خود می گوید اینجا تجلی گاه بهشت طبیعت است.

آبشار رودبال ˈدر 49 کیلومتری شمال دوگنبدان واقع شده است.

از سوی دیگر انواع صنایع دستی مانند گلیم، گچمه؛ سبدهای بافته شده از حصیر از سوغات و هدایای شهرستان گچساران برای مسافران نوروزی است .

مواد غذایی چون مغز بنه،شیره انگور، دوغ، قرقروت، انجیر خشک،نان محلی بلوط، اناردانه و مویز محلی از محصولات تولیدی مردم این دیار است

غذاهایی مانند آش ماست،پلوماش،شله بادام و شله کارده از غذاهای سنتی در گچساران است.

سد کوثر و اطراف ان با امکانات رفاهی متنوع این منطقه را به نقطه گردشگری منحصر به فردی در گچساران تبدیل کرده است.

سد کوثر در کنار منطقه خیر آباد ، دسترسی آسان به ساحل گسترده ، اماکن اقامت شبانه و امکان ماهی گیری در بالادست سد بخشی از امکانات این دریاجه زیباست.

سد و دریاچه زیبای کوثر در 60 کیلومتری غرب دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران واقع شده است.

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد سالانه میزبان هزاران نفر گردشگر است.

انتهای پیام /س
برچسب ها: طبیعت ، رنگارنگ ، تابلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.