قزوین؛

عدم توجه به آموزش‌های تئوری در رشته کشاورزی

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی قزوین با تاکید بر فاصله زیاد میان دانشگاه و بخش کشاورزی گفت:نبود امکانات آموزش‌های تئوری در دانشگاه‌ها سبب ناکارآمدی دانشجویان کشاورزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ مهرزاد مستشاری با اشاره به بیکاری و ناکارآمدی بیشتر فارغ التحصیلان رشته کشاورزی، بیان کرد: از مهم‌ترین مشکلات دانشجویان این رشته را می‌توان تکیه به بخش دولتی برای اشتغال و قرار نگرفتن آن‌ها در معرض کار عملی در بخش خصوصی نام برد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی قزوین در توصیه به دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته، گفت: مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی که به تازگی در این مرکز تاسیس شده از ایده‌ها و طرح‌های دانشجویان حمایت می‌کند.

مستشاری اضافه کرد: دانشجویان در مرکز رشد می‌توانند از تسهیلات کم‌بهره دولت برای گسترش محصول و اجرا نمودن طرح‌های خود استفاده کنند و در نهایت در راستای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان گام‌های موثر بردارند.

وی با تاکید بر اینکه بین دانشگاه و بخش کشاورزی فاصله زیادی وجود دارد تصریح کرد: متاسفانه عملیاتی نشدن طرح ۶ماه کارورزی در مزارع برای دانشجویان، کمبود امکانات عملیاتی در دانشگاه‌ها و آموزش‌های تئوری باعث کاربردی نبودن فارغ التحصیلان این بخش شده است.

وی با بیان اینکه رشته کشاورزی در دانشگاه‌های استان بیشترین دانشجو را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: بر اساس ابلاغیه‌ای کارگروهی در استان تشکیل شده تا جذب رشته‌های کشاورزی بر اساس برنامه‌ریزی بخش خصوصی و دولتی و نوع نیاز آن‌هاانجام گیرد.


انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.