آرمین: نویسندگان به موضوعات روز توجه كنند

از موضوعاتی كه می تواند برای مردم جذابیت داشته باشد حضور زنان كنار مردان در صحنه های مبارزه است.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ منیژه آرمین رمان‌نویس كشورمان، با بیان اینكه در ادواری از انقلاب اسلامی كتاب های فاخری در حوزه انقلاب تألیف شده اند، خاطرنشان كرد: اگر كمی واقع بینانه نگاه كنیم، بعضی آثار آنچنان از جذابیت سوژه و قصه‌پردازی برخوردار بودند كه اگر به خواندن آن ها مشغول شوید باید تا پایان و بدون وقفه بخوانید.

وی ادامه داد: حوزه هنری تاكنون تألیفات خوبی را در حوزه انقلاب داشته است كه به چاپ های متعددی رسیده و توانسته حتی مخاطبانی را كه خیلی به كتاب علاقه نشان نمی دهند به این سمت جذب كند.

وی نویسندگان كتاب های دفاع مقدس و انقلابی را به پرهیز از شعاری نویسی توصیه كرد و گفت: زمانی شعاری نویسی مخاطب خاص خودش را داشت ولی اگر الان نثر كتاب ها به این سمت برود شاید با ریزش مخاطب دچار شود و نویسنده ها باید حتماً به موضوعات روز توجه كنند كه برای مخاطب كشش دارد.

نویسنده كتاب «سرود اروندرود» با بیان اینكه نقش ویژه زنان در اتفاقات انقلاب و دفاع مقدس خیلی در تألیفات جایی ندارد، خاطرنشان كرد: یكی از موضوعاتی كه می تواند خیلی برای مردم جذابیت داشته باشد، همین حضور زنان كنار مردان در صحنه های مبارزه بوده است؛ حضوری كه خیلی محسوس و پررنگ در تألیفات نویسنده ها و جشنواره هایی با این موضوعات به آن پرداخته نشده است.

وی جشنواره های ادبی را در غنی تر شدن تولیدات و رشد فعالیت های ادبی تأثیرگذار دانست و بیان داشت: جشنواره های ادبی باید برای ماندن در این صحنه حتماً جریان سازی كنند و بر حمایت های مادی و معنوی خود از هنرمندان بیفزایند تا اعتبار آن ها افزایش پیدا كند.

آرمین نویسندگان انقلابی را به توجه به پیشینه این اتفاقات در قبل از سال های 57 توصیه كرد و اظهار داشت: نویسندگان باید حتماً این موضوع را مد نظر قرار دهند كه نوشتن در این خصوص مستلزم ریشه‌یابی حوادث پیش از انقلاب است؛ چون كه انقلاب مسئله ای فراتر از اتفاقات چند ساله آخر است و ریشه آن را باید در بسیاری از اتفاقات زمان های دور جست‌وجو كرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار