قزوين؛

بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین تحت پوشش بیمه است

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: براساس آمارهای به دست آمده بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پاییزه تحت پوشش بیمه کشاورزی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛ علی اکبری افزود: با توجه به شرایط اقلیمی استان قزوین و شروع سرمای زودرس زمستان در سال جاری کشاورزان باید نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و این امر در اولویت کارهای خود قرار دهند.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: کارشناسان صندوق بیمه کشاورزی باید سیاست‌ها و اقدامات تشویقی از جمله سرعت عمل، بازید به موقع از محل خسارت و همچنین پرداخت به موقع غرامت محصولات در دستور کار خود قرار دهند.

اکبری با بیان این مطلب که بیمه محصولات کشاورزی پاییزه نسبت به کشت زراعی کمتر برآورده شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم استان قزوین و شرایط آب‌وهوایی بیمه محصولات کشاورزی کشت پاییزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موضوعات باید برای کشاورزان تبیین شود تا هرچه سریع‌تر نسبت به بیمه محصولات پاییزه خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی پاییزه بیش از 175 هزار هکتار بوده از این مسزان تنها 35 شامل بیش از 4500 هکتار گندم آبی، بیش از 27 هزار هکتار گندم دیم، 2500 هکتار جو دیم و آبی و همچنین 350 هکتار کلزا تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند. 

انتهاي پيام/س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.