مشهد؛

شکاف بین نخبگان آکادمیک و نخبگان دینی دشمن را به جامعه مسلط می‌کند/ وحدت حوزه و دانشگاه سیلی محکمی به صورت دشمن است

امام جمعه مشهد گفت: هرچه دشمن در کشور اسلامی ما سیلی خورده از وحدت حوزه و دانشگاه بوده است، نگذارید دشمن با ایجاد شکاف بین نخبگان آکادمیک و دینی برجامعه مسلط شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد، ضمن گرامیداشت 27 آذرماه سالروز شهادت دکتر محمد مفتح که به نام وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته است، افزود: به هم خوردن وحدت بین دوگروه نخبگان حوزه‌های علمیه و نخبگان آکادمیک درجامعه تعادل روانی مردم را به هم زده و شکاف ایجاد می‌کند که از آن طریق دشمنان به اهداف پلید خود می‌رسند.

وی در بخشی از سخنان خود به مرور تاریخ پر افتخار ایران پرداخت و گفت: بسیار تاسف انگیز است که برخی عمر دانشگاه را در این کشور هفتاد سال اعلام می‌کنند، زیرا حتی قبل از ورود اسلام به ایران در این کشور دانشگاه وجود داشته و بعداز ورود اسلام نیز مفاخر علمی و دینی بزرگی که اکنون در بزرگترین دانشگاه‌های دنیا آثار آنها تدریس می‌شود بیانگر این است که  علوم دینی و علوم تجربی در این کشور توانسته فیلسوفان بزرگی نظیر ابوعلی سینا، ابوریحان بیرونی و فارابی‌ها را پرورش دهد.

امام جمعه مشهد به سیاست‌های ننگین روباه پیر انگلیس اشاره نمود و تصریح کرد: ریشه شکاف بین حوزه و دانشگاه توسط انگلیسی‌های مکار در دوران قاجار در این کشور گذاشته شده ، به طوری که در دوران پهلوی تا حدودی به اهداف‌ شوم خود دست یافته و نفوذ فرهنگی انگلیس موجب شد علوم تجربی به جریان سکولار مبتلا شود.

وی بزرگترین ره آورد انقلاب را پیوند حوزه و دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: ده نسل بعدهم نمی‌تواند برکات این پیوند خالص را بشمارد، اما باید مسوولان فرهنگی دانشگاه‌ها هوشیارانه عمل کنند تا سیاست زدگی بر دانشگاه‌های اسلامی ما حاکم نشود.

آیت الله علم الهدی به تشریح شخصیت بزرگ آیت الله مطهری و دکتر مفتح پرداخت و گفت: این دو شخصیت برجسته حوزه علمیه قم زمانی که می‌خواستند به درون دانشگاه راه پیدا کنند و فضای علمی کشور را با معنویت پیوند دهند با وجود اینکه دو فیلسوف بزرگ بودند  در ردیف یک دیپلمه امتحان دادند و با سختی وارد دانشگاه شدند سپس در جایگاه استاد دانشگاه روشنگری‌های زیادی کردند و دانشجویان  فرهیخته‌ای را پرورش دادند که مایه افتخار انقلاب اسلامی شده است.

وی در ادامه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نخستین کاری که دشمن به دست منافقان کوردل فرقان برای ضربه زدن به انقلاب انجام داد  ترور این دو شهید بزرگوار بود.

آیت الله علم الهدی به مسائل روز دنیا اشاره کرد و گفت: اکنون مستکبران دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که باید روحانیت را براندازند تا مطامع استکبار جهانی تأمین شود به همین خاطر یک روحانی عمامه به سر را که درگوشه دنیا به ترویج دین خدا پرداخته به همراه خانواده‌اش به بدترین شکل ممکن شکنجه کرده و 500 نفر انسان بیگناه را در نیجریه عوامل تکبیری داعش به دستور آمریکا به شهادت می‌رسانند و سازمان ملل و شورای امنیت که عناصر توطئه‌گر آمریکا روی کره زمین هستند سکوت می‌کنند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.