آیت الله خاتمی در خطب‌های نماز جمعه تهران:

جنایت دولت نیجریه آب به آسیاب داعش و رژیم صهیونیستی ریخت/1+5 دروغ 12ساله‌اش را پس گرفته است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: دولت نیجریه باید بداند که با این جنایت آب به آسیاب داعش، رژیم جلاد صهیونیستی و گروه‌های تکفیری ریخت.

ضرورت ایجاد فرهنگ حق مداری در جامعهبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله "احمد خاتمی" در خطبه‌های نماز حمعه امروز (27آذرماه) تهران با اشاره به ایجاد فرهنگ حق مداری در جامعه، اظهار داشت: اگر مردم و مسئولان از حق مداران حمایت کنند، حق‌مداری به یک فرهنگ تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: کمک به اقامه حق یعنی مسئول مافوق تحت تاثیر جنجال‌ها قرار نگیرد.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دوشنبه هفته آینده روز نهم ربیع‌الاول است اظهار داشت: این روز در واقع اولین روز امامت حضرت ولیعصر(عج) است و ضمن تبریک این مناسبت، از خدا می‌خواهیم که فرودگاه نهایی انقلاب بزرگ اسلامی‌مان ظهور آقا بقیه‌الله اعظم باشد.

خاتمی سپس به جنایت فجیع ارتش نیجریه اشاره کرد و گفت: این جنایت هولناک‌تر از آن است که بتوان آن را توصیف کرد، در این باره آمارها دقیق نیست ولی تعبیری که می‌توانم به یقین بگویم این است که این‌ها صدها شیعه بی‌گناه را به خاک و خون کشیده‌اند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: بسیار ساده اندیشانه است که دولت نیجریه در توجیح این اقدامش می‌گوید که این افراد جلوی کاروان ارتششان را گرفته بودند و ساده اندیشانه‌تر کسانی هستند که این دروغ‌ها را باور می‌کنند. 

خاتمی با بیان اینکه این جنایتکاران صدها نفر را کشتند و در گورهای دست جمعی دفن کردند، تصریح کرد: حتی پیکر این شهدا را نیز به بازماندگانشان ندادند و این جنایت صهیونیستی است.

وی تأکید کرد: دولت نیجریه باید بداند که با این جنایت آب به آسیاب داعش، رژیم جلاد صهیونیستی و گروه‌های تکفیری ریخت و با این جنایت فجیعی که مرتکب شد در گرداب عمیقی فرو افتادند.

خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه ملک با کفر می‌ماند ولی با ظلم نمی‌ماند اذعان داشت: این جنایتکاران بدانند که قطره قطره خون این شهدا شما را به زوالتان نزدیک می‌کند پس از این شیطنت و جنایت‌ها دست بردارید، پرونده شما با پرونده صهیونیست‌ها گره خورده است، از این کارها دست بردارید وگرنه با عواقب وخیمی که خداوند برایتان درنظر دارد روبرو خواهید شد.

خاتمی سپس با اشاره به اینکه امروز روز شهادت آیت‌الله مفتح است به وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و اظهار داشت: ایشان از پیشگامان وحدت حوزه و دانشگاه بود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: مسئله وحدت حوزه و دانشگاه یک ارزشی است که امام راحل بیشترین تأکید را بر آن داشتند و امروز نیز مقام معظم رهبری بر آن تأکید می‌کنند.

وی با بیان اینکه مقصود از وحدت فقط این نیست که زیر یک سقف بنشینید و پیرامون این مسأله صحبت کنید، تصریح کرد: وحدتی که نظام به دنبال آن است، وحدت در انگیزه‌ها و اهداف است، همان وحدتی که سال 56 و 57 اتفاق افتاد و منجر به سرنگونی نظام شاهنشاهی و برپایی نظام جمهوری اسلامی ایران شد.
خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه امروز هم وحدت در هدف مدنظر ماست، عنوان داشت: این دوبال رشد یک جامعه از انقلاب اسلامی هستند و باید از یادگار شهدا پاسداری و دفاع کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با انتقاد از مسئولان دانشگاهی که راه ورود فتنه‌‎گران به دانشگاه را باز می‌کنند، گفت: به آنها می‌گویم که با این روندی که در پیش گرفته‌اید زحمات 4 دهه حضرات آیات را برباد خواهید داد و باید شما نیز تداوم بخش راه شهدا و در خط ولایت باشید.

خاتمی سپس به بحث انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: مؤمنان کسانی هستند که در امر جامع که یکی از مصداق‌های آن انتخابات است شرکت می‌کنند و هر رأیی که به صندوق انداخته می‌شود، یک رأی به نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان کف صلاحیت‌ها را مشخص می‌کند و سقف صلاحیت‌ها با مردم است تصریح کرد: مردم باید دقت کنند که فردی اصلح را انتخاب کنند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: در واقع کسی که ضمن داشتن تدین، مردمی باشد و همچنین ولایت‌مداری عملی باشد نه شعاری.

خاتمی با بیان اینکه از طریق حمایت‌کنندگان می‌توان نامزدها و خطشان را شناسایی کرد اظهار داشت: در واقع اگر کسانی که از نامزدی حمایت کردند آدم‌های متدین و ارزشی بودند، این آدم خوب است ولی اگر حامیان چنین نباشند خط آن نامزد نیز مشخص می‌گردد.

وی سپس به بسته شدن PMD اشاره کرد و گفت: جا دارد که در اینجا از رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده کشورمان که با تلاششان منجربه بسته شدن این پرونده شدند تشکر کنم.

خاتمی با انتقاد از گزارش‌های آمانو تصریح کرد: وی در این گزارش حرف‌های بی‌اساس و نامربوطی را مطرح کرده و گفته که سال 2003 تا 2009 ایران تحرکاتی در عرصه سلاح هسته‌ای داشته و باید گفت که این اظهارات کاملا دروغ است.

خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه گروه 1+5 لطفی در حق ایران نکرده است تأکید کرد: آن‌ها تنها دروغ 12 ساله خود را پس گرفتند، بنده با استناد به کلام امام علی(ع) هشدار می‌دهم که همچنان باید دراین عرصه مراقب بود.

وی سپس به مسائل کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: احساس می‌شود که ترکیه به شدت به طناب پوسیده آمریکا چسبیده است.

خاتمی تصریح کرد: به همسایگانمان هشدار می‌دهم که از صدام درس بگیرید چرا که آمریکا از شما تنها استفاده ابزاری می‌کند و بعد از مدتی نوکرانش را دور می‌ریزد.

خطیب نماز جمعه تهران خبر پیوستن عربستان به ائتلاف ضد داعش را طنز سیاسی خواند و متذکر شد: عربستان، مادر تمام گروهک‌های تکفیری در سرتاسر جهان اسلام است.  

خاتمی با اشاره به تبریک شاه عربستان به پادشاه نیجریه بابت مبارزه با تروریست‌ها خاطر نشان کرد: پادشاه عربستان گویا عقلش را از دست داده است.

 
انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
برچسب ها: خاتمی ، نماز ، جمعه ، خطبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار