اردوغان: تا آخرین نفس با تروریسم مبارزه می‌کنیم

رئیس جمهور ترکیه مدعی شد ارتش این کشور به مبارزه با تروریست‌ها ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رئیس جمهور ترکیه، بعضی طرف ها را به سوء استفاده از موضع مسکو علیه آنکارا متهم کرد. 

 رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود در مراسم افتتاح یک خط آهن گفت: متاسفانه عده ای می‌خواهند از موضع روسیه علیه ما سوء استفاده کنند، در حالی که زمانی که روابط قوی با روسیه داشتیم، ما را به دوستی با روسیه متهم می کردند. 

اردوغان افزود: نگران نباشد ما پایدار و صبور هستیم و جز در برابر خداوند زانو نخواهیم زد. ما دست در دست یکدیگر ترکیه جدید و پیشرفته را خواهیم ساخت و آن را جشن خواهیم گرفت. 

وی درباره تغییر قانوتن اساسی این کشور خاطر نشان کرد: عده ای برای تامین منافع شخصی و حزبی خود به دنبال حفظ قانون اساسی کنونی هستند، اما ما اجازه چنین کاری را به آنها نخواهیم داد، زیرا منافع ملی و منافع ملت مهمتر است. ما برای نوسازی قانون اساسی تلاش می کنیم.

وی گفت: همه می دانند اردوغان خواهد مرد و مرگ حق است، اما اقدامات و موفقیت های ما برای نسل های آینده باقی خواهد ماند و ما به دنبال همین هدف هستیم. 

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما با اراده ملت در انتخابات آزاد و دموکراتیک به قدرت رسیدیم و قدرت خود را از این اراده می گیریم. همه توان خود را برای دفاع از کشورم به کار خواهم گرفت و در برابر تروریست ها عقب نشینی نخواهم کرد. من به عنوان رئیس جمهور ترکیه از اختیاراتم بر اساس قانون اساسی برای دفاع از کشور و ملت استفاده خواهم کرد. 

رجب طیب اردوغان افزود: جمهوری ترکیه به نوسازی و انقلاب نیاز دارد و ما برای رسیدن به این هدف شبانه روز تلاش می کنیم. تا آخرین نفس به مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد و با تروریست ها تا آخر خواهیم جنگید.

اردوغان اضافه کرد: نیروهای مسلح ترکیه با تروریست ها مسامحه نخواهند کرد و به آنها اجازه نخواهند داد تا امنیت و ثبات مردم را در شرق کشور برهم بزنند. ما در کمین تروریست ها در شرق کشور خواهیم بود. ملت ترکیه همواره ثابت کرده است پایدار است و در برابر هیچ کسی زانو نمی زند. 


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار