توافقنامه صلح لیبی امضا شد

توافق میان طرف های لیبیایی در "صخیرات" مراکش امضا شد.

آغاز مراسم امضا توافق میان طرف‌های لیبیاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "روسیا الیوم"؛ مراسم امضاء توافق میان طرف های لیبیایی در شهر "صخیرات" مراکش آغاز شد.

"صلاح الدین مزوار" –وزیر خارجه مراکش- در این مراسم گفت: "مهم ترین موضوع این است که مانع فعالیت افرادی شویم که برای تبدیل لیبی به بشکه ای از باروت تلاش می کنند."
وی افزود: "امضاء توافق جدید، تضمین تولد دوباره لیبی و گشایش دریچه امیدواری ها مقابل ملت آن و تمام ملت های منطقه است."

"مارتین کوپلر" –فرستاده سازمان ملل در امور لیبی- نیز گفت: "من ازاینکه بسیاری از زنان نیز در جمع طرف های لیبی حضور دارند خوشحالم."

"کوبلر" افزود: "ممکن است نکاتی در این توافق وجود داشته باشد که برای برخی خوشایند نباشد، ولی باید دانست که مورد جایگزین آن بدتر خواهد بود. توافق "صخیرات" برای انتقال صلح آمیز سیاسی در لیبی امضاء می شود."
وی همچنین گفت: داعش چالش بزرگی برای دولت وحدت ملی لیبی به شمار می رود.‎

"محمد شعیب" –معاون اول رئیس پارلمان لیبی- گفت: این توافق برای تأمین منافع ملی امضاء می شود، بی اعتمادی ها را دور می کند و استفاده از سلاح را ملغا می سازد."

"محمد شعیب" افزود: "مقابله با تروریسم عامل همکاری مشترک ماست و به زودی با تلاش یکدیگر آن را شکست خواهیم داد.
"صالح مخزوم" –معاون دوم رئیس کنگره ملی لیبی- نیز در این مراسم گفت: "دوگانگی موسسات دولتی، خسارات سنگینی را به مردم لیبی تحمیل کرده است. اتفاقات مصیبت‌بار در کشورمان باعث شد تا پای گروه های تروریستی مانند داعش به سرت باز شود."

روسیا الیوم در خبری از امضای توافق میان طرف های لیبی  در "صخیرات" مراکش خبرداد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار