اصفهان؛

تاثیر طرح جدید فروش اقساطی بر صنعت خودرو

طرح جدید فروش اقساطی خودرو، وضعیت این صنعت را اندکی بهبود بخشیده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ؛ رییس انجمن صنایع همگن خودرو نیرومحرکه استان اصفهان تصریح کرد: این طرح باعث شده است که مقدار اندکی از بدهی های خودروسازان به قطعه سازها پرداخت شود و البته در مقابل، قطعات بیشتری توسط خودروسازها خریداری شود که این کار تولید را بالا برده اما در میزان بدهی تغییر بسیار زیادی ایجاد نکرده است.

احمدی ادامه داد: قطعه سازها با اجرای این طرح از وضعیت بحرانی ماه های پیش تا اندازه ای در آمده اند اما همچنان وضعیت مطلوبی ندارند و با بدهی های پرداخت شده تنها امور روزمره شان را می گذرانند و باید گفت که همچنان بدهی قطعه سازان به پیمانکاران، بیمه، حقوق پابرجاست.

وی بیان کرد: اجرای چنین طرح هایی به دلیل تزریق پول به تولید، بر کیفیت اثر مثبت خواهد داشت.

احمدی افزود: کیفیت خودروی ایرانی، کیفیت خوبی است اما از آنجا که در سال های اخیر این صنعت با دنیا رابطه نداشته و نتوانسته است خود را به روز کند، خوروهای ساخت داخل از بعضی مزایای خودروهای خارجی برخوردار نیست.

رییس انجمن صنایع همگن خودرونیرومحرکه استان اصفهان با بیان اینکه کیفیت با قیمت تناسب دارد، گفت: قیمت خودرو در کشور با توجه به هزینه های بالای تولید تعیین شده است و در مقایسه میان قیمت و کیفیت خودروی داخلی با خودروی خارجی باید این موضوع را هم در نظر بگیریم.

احمدی اضافه کرد: هزینه های تولید در 10 سال گذشته چند صد درصد رشد کرده است در حالی که نرخ دلار، تنها 300 درصد رشد داشته و فعالان صنعت خودرو نمی توانند در برابر این تفاوت قیمت مقاومت کنند.

وی با بیان اینکه افزایش هزینه های تولید تنها برای صنعت خودرو نبوده است و همه صنایع در کشور با آن درگیرند، افزود: برای تغییر در وضعیت صنعت کشور باید سیاست های پولی تغییر کند و بهره وری بالا برود.

احمدی عنوان کرد: برای افزایش بهره وری هم باید علاوه بر ورود فناوری روز و داشتن واحد تحقیق و توسعه قوی، فرهنگ سازی هم انجام شود که این کار زمان بر است و نیاز به برنامه ریزی دارد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.