ترکیه در قطر پایگاه نظامی ایجاد می‌کند

آنکارا در چارچوب توافقنامه دفاعی با دوحه به منظور مقابله با آنچه «دشمنان مشترک» نامیده شده، یک پایگاه نظامی در قطر ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، احمد دمیروک، سفیر ترکیه در قطر گفت این اولین پایگاه نظامی ترکیه در خارج کشور محسوب می‌شود که در آن 3 هزار نیروی زمینی به همراه یگان‌های هوایی و دریایی، مربیان نظامی و نیروهای عملیات ویژه مستقر می‌شوند.

وی افزود این پایگاه «چند منظوره» در درجه اول به عنوان محلی برای تمرین‌های آموزشی مشترک مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این توافقنامه همچنین به قطر این امکان را می‌دهد که پایگاهی در ترکیه ایجاد کند.

دمیروک گفت: «ترکیه و قطر با مشکلاتی مشترک مواجه هستند و هر دو در مورد تحولات منطقه و سیاست‌های متغیر دیگر کشورها نگرانند. ما با دشمنان مشترک مقابله می‌کنیم. در این زمان بحرانی برای خاورمیانه، همکاری بین ما حیاتی است.»

سفیر ترکیه در قطر بدون اشاره به اینکه پایگاه جدید ترکیه چه زمانی تکمیل می‌شود، تصریح کرد در حال حاضر 100 نیروی نظامی ترکیه در حال آموزش نظامی نیروهای این کشور عربی هستند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۴
کوری عصاکش کوری دگر شد.اردوغان هنوز خیال میکنه ابرقدرت منطقه هست.این قرص های روانگردان خیلی تو روحیه آبدوغان تاثیر داره واقعا
آخرین اخبار