برغوثی: مشکل امروز فلسطین نبود رهبری واحد است

دبیر کل ابتکار ملی فلسطین تاکید کرد که مهمترین مشکل امروز فلسطین نبود رهبری یگانه و تشدید اختلافات داخلی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی البرغوثی، دبیر کل ابتکار ملی فلسطین در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم درباره اجرای طرح اصلاحات وزارتی در سه وزارت خانه به وسیله محمود عباس، رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین و اینکه آیا اصلاحات وزارتی در این مرحله زمانی قانونی و در جهت منافع ملی فلسطین است یا نه گفت: به نظر من کل این موضوع زیاد قابل اهمیت نیست چرا که ما از کابینه ای صحبت می کنیم که در تشکیلاتی قرار دارد که اصلا دارای حاکمیت نیست.

وی افزود: ارتش اسرائیل در دو ماه اخیر هیچ شهر و یا منطقه ای را از حملات خود خالی نگذاشته است و به طور عامدانه و برنامه ریزی شده قدرت و حاکمیت را از تشکیلات خود گردان گرفته است لذا موضوع اصلاحات برای مردم فلسطین دیگر اهمیت و فایده ای ندارد و اتفاق مهمی نیست.

البرغوثی در ادامه گفت: اما از لحاظ قانونی بزرگترین مشکل خلاء مجلس قانون گذاری و عدم پایبندی آن در نتیجه تقسیم بندی ها و اختلافات موجود است.

وی تصریح کرد: تمام کابینه هایی که از سال دو هزار و هفت تا کنون در فلسطین تشکیل شده از جمله دولت وحدت ملی نتوانسته موافقت و تایید مجلس قانون گذاری را بگیرد لذا اعتبار آنها از لحاظ قانونی زیر سؤال است و خود دولت وحدت ملی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه دولت وحدت ملی با موافقت گروه های حماس و فتح تشکیل شده و در مقابل رئیس تشکیلات خود گردان نیز قسم یاد کرده اند گفت: اجرای این اصلاحات برای اولین بار نیست که اتفاق می افتد بلکه این دومین بار است که اصلاحات در کابینه خارج از چارچوب توافق نامه با تشکل های فلسطینی از جمله حماس رخ می دهد و به نظر من در کل باید گفت که تشکیلات خود گردان تضعیف شده است.

دبیر کل ابتکار ملی فلسطین با اشاره به استعفای وزیر امور اجتماعی گفت: وی به دلایل مختلف از سمت خود استعفا داد و به مشکلات وی هم رسیدگی نشد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار