روزشمار جشنواره فیلم فجر؛

کری‌خوانی کارگردان «نقطه کور» برای رقیبان خود در جشنواره فجر

مهدی گلستانه کارگردان «نقطه کور« برای حضور در جشنواره سی و چهارم و رقیبان خود در این جشنواره کری‌خوانی را آغاز کرد.

مهدی گلستانه کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مشکل عمده و اساسی جشنواره فیلم فجر در دوره‌های مختلف گفت: مهم‌ترین اصل در برگزاری جشنواره فیلم فجر که باید رعایت شود، بحث زمانبندی و اجرای قانون قاطع در مورد رساندن نسخه نهایی فیلم‌ها در زمان مقرر و تعیین شده است که اگر این قانون به درستی اجرا شود، دایره بخش مسابقهِ و فیلم‌های حاضر متفاوت خواهد شد. پس مهمترین عنصر زمانبندی و نظم جشنواره است که متاسفانه در دوره‌های مختلف به سینما و فیلم‌ها لطمه زده است.

وی افزود: اگر هر فیلمی به هر دلیلی، غیر از تاریخ اعلام‌شده پذیرفته شود، عدالت از بین می‌رود و حق و حقوق فیلمسازان رعایت نمی‌شود؛ البته با سابقه‌ای که از حیدری سراغ دارم و از طرفی تئاتری‌ها منظم‌تر از سینمایی‌ها برنامه‌های خود را انجام می‌دهند، به طور قطع باید منتظر جشنواره‌ای منظم‌تر از سال‌های قبل باشیم.

وی ادامه داد: پس مهمترین وظیفه دبیر جشنواره این است که باید در راستای قوانین تعیین شده حرکت کند و انصاف و عدالت را به طور مساوی بین فیلمسازان حاضر در این رویداد مهم هنری رعایت کند.

مهدی گلستانه در خصوص راه‌اندازی کاخ جشنواره مردمی در کنار برگزاری و نمایش جشنواره فیلم فجر، عنوان کرد: در جریان دقیق این موضوع نیستم؛ اما از زاویه نیمه پر لیوان به این قضیه نگاه می‌کنم؛ یعنی زمانی که مردم همراه با متخصصان سینمایی فیلم را ببینند، مبلّغ بسیار خوبی هم برای فیلم و هم برای جشنواره خواهند شد و پیامدهای مثبت آن را در اکران عمومی و بعد از جشنواره خواهیم دید.

گلستانه در مورد رقابت فیلمش با دیگر فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: برای ساخت فیلم «نقطه کور» و رساندن آن به استانداردهای سینمایی و فیلمی که مورد استقبال منتقدان و مردم قرار بگیرد، از هیچ موضوعی دریغ نکردیم. چنانچه گروه سازنده این فیلم همگی از پیشکسوتان و سیمرغ گرفته‌ها و با تجربه‌های سینما هستند. کسانی که تجربه کارگردانی در بالاترین سطح جشنواره‌های مختلف بویژه فجر را دارند و با توجه به اخباری که تا به امروز در خصوص فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر دارم، مجموع رقبای «نقطه کور» بیش از 4 فیلم نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم امسال شاهد جشنواره‌ای پویا و سودمند برای سینمای ایران باشیم و عدالت و نظم حرف اول را بزند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار